Alla inlägg den 17 april 2017

Av Sofia - 17 april 2017 19:22

Hela påsken - från början till slut har varit så härlig. Sociala dagar, god mat hemma och borta plus en massa underbara promenader. Temperaturen utomhus har man väl inte jublat över direkt men jag behöver nödvändigtvis inte gnälla över vädret även om jag tycker det är lite lessamt med vinter i mitten på april.

Igår förlängde vi vår promenad o ganska mycket. En fantastisk fin runda runt Spexhultasjön. Via Boda-tippen, Bäckafall, Skieryd, Torsa stenar, Spexhult, Vallbohaga o hem. Så skönt o så långt. Kallt i början, när vi pausade vid Torsa stenar kom solen o jordnötter o vatten smakade så bra.

Väl hemma tittade vi på (eller somnade till) när HV71 vann första finalmatchen i hockey. När vi piggnat till gick (!) vi bort till våra fina grannar Tina o Henke på Bodavägen. En otroligt god o mysig kväll. Härliga vänner att umgås med.

Idag blev det middag i Torset med mina syskon o familjer. Äntligen fick jag äta påskmat o när mamma gör den (tillsammans med pappa) är det ju bara bäst!!! Ägg, lax, sill, omelett, Janson, köttbullar - ja ni vet - det godaste av gott!

Påsken är över! Ny vecka! Vår o värme välkommen!

Collage från gårdagens tur

Mysig kväll med de här godingarna (Stella, Danni, David o katterna befann sig på andra ställen i huset).

Vacker o god tårta till kaffet.

Påskbuffé i Torset

Kidzen tar för sig

Monica, bror Pelle, far o mor

Bror Anders, pappa, Lotta o Jonas

Johanna, Lukas, Ella, Kristin, Monica o Pelle

Jag, Alexander o Jois

Resten av mina fina

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards