Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Sofia - 22 maj 2017 21:01

Idag har jag har haft om två praoelever, Stella och hennes bästa kompis Danni. I två dagar ska eleverna i årskurs sex besöka en arbetsplats och denna gången blev det Tekniska Serivceförvaltningen. Med viss risk för att skrämt töserna så de aldrig vill jobba här, har jag ändå gjort mitt yttersta för att underhålla dem. Vissa av mina kollegor har också hjälpt till med uppgiften på bästa sätt. I morse gick jag runt med dem hos alla på samtliga avdelningar och de fick berätta kort om vad de gjorde. Det finns många yrken här, projektledare och ingenjörer inom bygg och samhällsbyggnad, områdeschefer inom kost- och städ, trafikingenjörer, elektriker, målare, snickare och dessutom sedan ansvariga (chefer för dessa).

På förmiddagen fick de uppdraget att göra ett förslag på färgsättning på två nya förskolor, räkna restaurangkvitto på Parkgården och skriva adresser på kuvert. Fika i caféet och lunch på Coco Thai fick också någon timma att gå. Nu har vi en dag till att fylla med hyfsat värdefulla uppgifter. Great att jag ska på nämnd i morgon förmiddag (eller inte) men jag hoppas att de får lite hjälp på förmiddagen efter att jag släppt in dem genom Vipans portar. Även att det tarvar lite tid är det extremt nödvändigt att elever även i unga år får se hur arbetslivet ser ut och fungerar. Frågan är bara om jag lyckades locka dem till denna bransch?

Efter jobbet var det dags för majoritetsmöte i Lövhult. Ett studiebesök i de nya fina campingstugorna som vår förvaltning projekterat. Därefter var det korvgrillning och sedan efterföljande gruppmöte Centern.

Ja, jag får för full dag i dag och kudden känns onekligen väldigt lockande. Efter den minst sagt lessama matchen mellan Ottawa och Penguins igår (förlust med 7-0) fick vi ändå gläjda oss åt att Sverige knep VM-guldet och besegrade tuffingarna Kanada genom straffar. Kung Henke! Jisses vad spännande.
GRATTIS TILL SVERIGE!

Höjdaren var när vår fastighetsförvaltare Susanne tog med tjejerna på en runda i Vipan. Få se teknikrummen o utsikten på taket....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards