Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Sofia - 1 juli 2017 18:19

Det är en riktigt go känsla att nu så här efteråt, när allt gick jättebra, tänka tillbaka o gå igenom sånggudstjänsten. När man är mitt uppe i det är man för fokuserad o naturligtvis nervös.

Jag hade inga större förhoppningar att det skulle bli så mkt folk - varför vet jag inte riktigt. Brist på självförtroende möjligen men på kaffet efteråt var det många som sa att de faktiskt åkt för vår skull o från Sävsjö - det är ju en bit.

Jag är så innerligt tacksam att rösten är tillbaka - efter lunginflammationen var det riktigt stökigt ett tag, trodde i mina mörkaste stunder att sången aldrig bli sig lik igen. Å rösten är mitt verktyg, den skänker mig så mycket glädje o lycka o både offentligt och i min ensamhet hemma med gitarren. Tack du där uppe - du har lyssnat på mig - känner det så intensivt.

När jag i början av juni kom igång med löpningen var det som att luftrören o allt rensades. Jag är nog typ lika glad för att löparorken är tillbaka - som rösten.

Snart kommer det gäster på grill. Fix inför detta på förmiddagen gjorde att jag inte nervösade mig för sången i Almesåkra.

Nästa lördag blir det ny sång med mor och mig i Vallsjö gamla kyrka utanför Sävsjö. VARMT VÄLKOMNA kl. 18.00 Tack mamma för att vi kan sjunga ihop - det hänger ju så mycket på dig!!

Fortsatt trevlig lördagskväll!!

Snart dax för sånggudtjänst i Almesåkra kyrka

Jonas fotar övningen från läktaren

Mamma o jag sjunger till kantorns fina komp.

Kyrkan var så vackert smyckad! Klöver, Prästkrage o Timotej

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards