Direktlänk till inlägg 5 oktober 2017

En fin dag i vår fina stad

Av Sofia - 5 oktober 2017 18:48

Strålande sol! Klarblå himmel! Ont i halsen! Har knappt hunnit bli fri från förra förkylningen och så blir jag dålig igen. Så ont i halsen och känner mig helt kass. Har kommit krypande under dagen och bara blivit värre. Mycket på jobbet och jag vill bara hem och lägga mig. Åt en underbart god lunch tillsamman med min äldsta dotter på Caférangen och jag trodde jag skulle känna mig lite piggare efter mat och energi. Men icke! Undviker att svälja men det är ju svårt att i längden hålla på med. Jag är så förbaskat trött på att känna mig risig! Det är ännu värre när höstvädret är bra. Idag var tanken att springa men det gick såklart bort.


Igår var vi på idémötet för att tillsammans spruta ut idéer om hur platsvarumärket Nässjö kan byggas och bli bättre. Jag blev ju lite extra inbjuden med ett personligt brev och allmänheten var också där så Jonas hängde på. Han är ju nyinflyttad (invandrare) och lägger märke till och ser kanske saker som inte vi boende gör. Vid vårt bord satt två andra invandrare och en av dem hade fantastiska  idéer. Att likt Barcelona göra ett fantastiskt ljus- och vattenspel i Ingsbergssjön skulle kanske få många att vilja besöka vår stad. Dancing water colour! Många åker ju till Kivik för att se äppelkonst och för den delen till Öland sista helgen i september för att titta på tavlor gjorda av lök.


Andra idéer är ju förstås att än mer utveckla Lövhult. Vi lyfte våra fina väggmålningar – MER sånt! Andra positiva saker med Nässjö – våra härliga caféer och restauranger. Det finns så mycket  bra i vår stad vilket är så positivt. Allting behöver inte kosta gigantiska summor. Visst – ett vattenspel i Ingsbergssjön kommer att kosta men det kan nog ge mycket tillbaka. Att göra en symbol för vårt vatten – härligt miljötänk! Nässjö med sin centrala plats och järnvägsknut har potential. Kvällens timmar gick fort fort och jag hade en go känsla i magen när jag gick därifrån. Nu ska bara de inhyrda konsulterna ta hand om detta och så knyter vi ihop säcken framåt vårkanten. Spännande!!


Nu ligger jag hemma i soffan och bara vilar. Mörkret sänker sig över staden och jag inväntar tålmodigt att jag blir frisk.


Ps. Tack älskade Johanna för den goa lunchen med dig idag!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards