Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Ett varmt möte på en kall runda

Av Sofia - 18 oktober 2017 19:54

En lång dag inleddes med tre timmar digitalisering av skolan...eller åtminstone diskussion om huruvida vad som ska göras, vilka utmaningar, behov o risker som finns. Hur blir det med integriteten och säkerheten när vi ständigt är uppkopplade mot omvärlden? Kan elever kanske känna stress och var går gränsen mellan skola o fritid? Hur intressant som helst och det var mycket trevligt att träffa alla rektorer och förskolechefer o få ansikte på namn jag bara hört.

Vi satt i grupper efter genomgången och jag kände mig både förberedd och delaktig. Jag kan ibland känna som fritidspolitiker i BU att man är ganska underlägsen. Jag är inte pedagog och har inte mer erfarenhet om skolan än min roll som förälder till fyra barn. Kanske inte så lite men ändå. Min egen skolgång oxå men då hade vi inga paddor, smartboards eller datorer. Då var enda fokus på att lära sig läsa, skriva, stava o kunna gångertabellen. Dagens skola som får barnen att förstå sammanhang och tänka konsekvenser och resultat - det är en ny tid - en spännande tid. Å naturligtvis ska de kunna allt vi kunde oxå!!!

Det är roligt att gå från en förmiddag som verkligen gett något. Alla timmar borta från jobbet är extra tuffa just nu. Folk som byter jobb o folk som är sjuka. Därför var det så otroligt kul att träffa en jobbarkompis på min löparrunda ikväll. Pigg o glad och full fart på stegen. Det värmde upp hela mig - det var kallt att springa idag.

PS. Å tack för gott sällskap på lunchen idag Sus!!! Så mysigt att träffa dig i Nässjö ibland när du sitter här o jobbar!!! Maten idag var kanske ingen höjdare men jag blev mätt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards