Direktlänk till inlägg 2 november 2017

Fotografier och Gamla Stan

Av Sofia - 2 november 2017 18:57

En fantastiskt härlig dag (å den är inte slut än) har vi haft i vår fina huvudstad. Efter en otroligt god frukost tog vi tunnelbanan till Slussen. Irrade till slut fram till utsiktsplatsen vid Mose backe som jag ville visa barnen. Strax nedanför mot vattnet ligger Fotografiska vilket stod på dagens program.

Många fantastiska utställningar och det som berörde mest var väl inte direkt så upplyftande. Fotografer som varit mitt i brinnande krig. Många bilder från Aleppo i Syrien o ni förstår ju själva. Mycket har man sett innan men i dessa fotografier kommer man så ?nära?. Förtvivlade ögon tittar på en och min övertygelse att hjälpa blir så stark. Vi måste bara bli bättre på att organisera det vilket inte är så enkelt.

När vi gått omkring en bra stund o tittat på allt var vi nog ganska mätta på just bilder. Promenerade till Gamla stan och tog lite kort på gränder och platsen där Stockholms blodbad ägt rum. Kollade på slottet och Johanna utbrister ?jag skulle blivit arkeolog eller historiker - det är så fascinerande med allt det gamla?. Upplyste henne om att det är verkligen inte försent!!!!

Nu har David o jag gjort ett pass på gymmet - så skönt o snart ska jag bli sminkad. Av Johanna! Om ni inte har sett hennes Instagramkonto kan ni ta en kik. Häftigt! Sen får vi väl se om jag kan gå ut eller om jag får beställa roomservice!!

Ha en fin kväll

Mose backe

Utsikt

Stockholm härmar Nässjö (!) med väggmålningar

Fotografiska

Gripande bilder o texter

Jonas hade varit nöjd om han varit med - en hel vägg med kossor

Den hör var kul. Bilden heter ?ladda? - syftar på att man i dagens stressade samhälle ska hämta kraft i naturen.

Gamla Stan

Slottet

Besök på Bengans. Ett paradis för dagens barn som inte växt upp med vinylskivor. Skäms att berätta att jag slängde alla mina vid ngn flytt. Hur dum får man vara?

Käk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards