Direktlänk till inlägg 21 november 2017

Madicken hade balans

Av Sofia - 21 november 2017 19:47

Önskar jag kunde sluuuuta lägga så mycket energi på att tycka illa om snö, kyla och framförallt halka. Jag accepterar men absolut inte mer än så. Jag klär mig efter väder och har blivit bättre på det med åren. Mössa på när jag går till jobbet och reflex när det är mörkt. Riktigt fina vuxenpoäng. Glädjande nog är vi redan i slutet av november och nu går det fort till jul. Lite väl fort om jag ser det ur ett jobbperspektiv. Utmaningar föder ny energi är en sann devis men utmaningarna får inte kännas oöverstigliga. Det där är alltid en svår balansgång och vissa dagar (i månaden) är jag synnerligen dålig på att gå på lina... saknar all balans.

Pratade lite om jobbsituationen med min bror igår. Anders ringde mig och frågade om vi skulle äta lunch. Jag var precis på språng mot Träslända för en lunchrunda (trots halt underlag) men självklart ställde jag in och lät fisken på hotellet mig väl smaka. Han är ju alltid så upptagen den där mannen o det är alltid roligt när man får en pratstund. Å han är fantastisk - gnäller aldrig på att det är stressigt o han verkar hinna hur mkt som helst.

Nu känns det skönt. Ligger bredvid Jonas i soffan, har ätit stekta ägg, knäckebröd o grekisk yoghurt. Som avslutning på en tuff men bra arbetsdag (en av alla utmaningar som är påbörjade) blev det 88 längder i simhallen. Sååå nöjd.

Vi tittar på en repris av Skvalan. David Lagercrantz är gäst - hyllad journalist och författare. Ärligt talat - gillade inte hans flamsiga attityd. Å det är väl lite surt sa räven men att skriva en bok ?åt? Zlatan (läs självklar succé) och ?ta över/sno/skriva vidare? en annan författares idé - Millenium (läs självklar succé)... Hur svårt kan det va?? Vid närmare eftertanke kanske det ändå är svårt att få till det...eller kanske jag skulle skriva en fortsättning på Madicken?? Är det ens tillåtet?

Ha en fin kväll!

Madicken hade balans eller hur var det nu...?

 
 
Ms. W

Ms. W

21 november 2017 20:06

Kan förstå din känsla för snö, kyla och halka. Inget kul med mörkret heller, men om 1 månad är det Vintersolståndet och sedan blir det inte mörkare.

Tror nog att man kan få skriva en fortsättning på Madicken m.m om man håller den någorlunda privat. Har själv skrivit en fortsättning på nån serie, men det är bara nån enstaka som läst.

Håller nu på och läser Mannen som sökte sin skugga.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Sofia

24 november 2017 15:36

Tack för din kommentar. Ska nog läsa de efterföljande böckerna. De verkar mycket bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards