Alla inlägg den 5 december 2017

Av Sofia - 5 december 2017 18:46

Hemkommen efter simhallsbesök. Så skönt! Jag tycker det är jobbigt att doppa mig. Obehagligt och kallt vatten men redan efter två simtag är man igång och timmen går fort. Jag räknar längderna mest för att ha något att göra - under tiden.

Är så grymt avundsjuk att Jonas kan simma med sin klocka o då tillgodoräkna sig alla längder men men - det finns värre problem. Som att få en betongbalk i huvudet. Ligger o maler i vattnet o grunnar på hur dåliga fundamenten egentligen är. De håller ett tag till men snart måste nåt göras och det är ganska tyst om simhallsbygge. Det är ju val nästa år och ingen vill gå ut o lova nåt. En het politiskt potatis i en kommun där investeringsbehovet är stort på alla fronter.

I en växande kommun som Nässjö finns det behov precis överallt och framförallt när det gäller skola/förskola. Allt hänger dock ihop och har vi inte en bra och ?öppen? simhall klarar vi inte simundervisningen på ett smidigt sätt. Bussa elever till annan ort är ju såklart både kostsamt och tidsödande. För egen del klarar jag mig utan simhall om man ska vara petig - jag kan träna på annat sätt. Dock är det en riktigt riktigt skön bonus och ett underbart komplement till träningen under den mörka/hala/kalla årstiden. Nu har vi ju faktiskt gjort det till en vana twice a week.

Nu väntar vi på lax i ugn o jag är så hungrig. Efter en lunch med överkokt pasta carbonara från frysen med härskna baconbitar (undra hur länge den hade legat) ska det bli riktigt gott.

Nu är serien ?Vår tid är nu? slut - för denna omgång o vi får vänta ända till nästa höst på 10 nya avsnitt. Älskar programmen. Är så fascinerad över dåtiden o allt som hänt på relativt kort tid betr t.ex man/kvinna o jämställdhet. Hur fackets roll har medverkat till bättre arbetsvillkor är oxå nåt som serien tar upp. Å så all kärlek.... en stor dos romantik är ju aldrig fel!

Ha en fortsatt fin kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards