Direktlänk till inlägg 17 december 2017

Tredje advent - Halleluja!

Av Sofia - 17 december 2017 19:14

En underbart skön långpromenad runt Lövhult fick inleda tredje advent. Stilla och lugnt väder - då gör det inte så mycket att det är några minusgrader. Vackert så det gör ont när man går i naturen. Det är så fint när träden är vita av snö men det känns lite som att det gör ont. Grenarna böjer sig över vägen och det måste vara tungt för de stackars grenarna. Vi hamnade efter ett par timmar i city och gick en sväng på Nässjö julmarknad. Vi köpte oliver, ost och mer ost samt en god rökt lax från Havsjö. Vi som inte skulle handla alls. En gofika på Thimons blev det, innan vi äntligen nådde vårt hem igen.


Jag har övat flera timmar idag. Bara en vecka kvar till julafton och när man sitter med gitarren och har roligt får man rösten uppsjungen på köpet. Därefter blev det middag på den köpta laxen och det var gudomligt gott.


Igår hade vi en mysig eftermiddag i Landsbro och åt gott rådjurskött. Vi delade ut julklappar och det var en riktigt höjdpunkt att se William, strax 8 månader, få åka i sin nyfådda gåstol. Så härligt att se. Kvällen tillbringade vi sedan i Stinsen Arena och såg en bra och spännande match mellan NIF P18 och Edsbyn. Laget från norr var snäppet bättre och resultatet blev slutligen 2-6. Förluster är ju nyttiga sägs det men just i ögonblicket då de inträffar - inte kul! Trevligare i natt då Ottawa äntligen vann en NHL-match. Å inte vilken som helst - den häftiga Winter Classic matchen som i år firar 100-års-jubileum. 16 minus i 3,5 h.... Känn på den. Men de vann! Härligt!


Nu är det soffhäng! Go kväll!!


 

Fyra generationer - gammelfarmor Birgit, pappa Pelle, farfar Jonas med gulle-William

 

David laddar i målet

   

David och hans lag

   

NIF begär Time out

 

Tredje ljuset tänt

 

Promenad mot Lövhult

 

Vackra Bråna ängar i vinterskrud


Genrep inför julafton. Halleluja!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards