Alla inlägg den 10 mars 2018

Av Sofia - 10 mars 2018 18:06

Igår var det inte mycket på TV?n. På spåret är slut. Inte för att jag anstränger min hjärna särskilt mycket i frågorna. Känns som om den fått nog under veckan. Nu var det nåt annat program, idén var låta en massa kändisar göra olika moment bäst eller snabbast. Äta isglass fortast.... Orka?! Man kan göra TV om precis allt. Sedan var det Skavlan. Beroende på gästerna är det i mitt tycke ett jättebra program. Igår var det särskilt bra. Mamman som berättade om sin tonåring Leo som fallit i vattnet vid en kanotfärd, legat drygt två timmar i iskallt vatten. Han hade en kroppstemperatur på 14 grader o ingen trodde han skulle överleva. Å så kommer han i studion. Oerhört känslosamt. Han hade problem med en muskel i benet o närminnet sviktade. Men han levde.

Janne Josefsson var oxå där. Den djupt grävande journalisten som man helst inte vill ha besök av. Han erkände att han faktiskt gått över gränsen några gånger o förstört livet för människor där han inte haft fullt på fötterna. Han har gjort mycket bra reportage oxå - bevisat hur ruttet vissa myndigheter och företag beter sig.

Å så var min ungdoms skönhetsikon på plats. Isabella Rossellini. Hon hade (har) ett sånt där klassiskt vackert ansikte som jag älskade att rita av då det begav sig. Å jag har sparat teckningarna!!!!!! Beundrar denna kvinna. Hon var Lancôme?s ansikte i mängder av make up reklamer men när hon var va 40 år var det tack o hej. Hon var för gammal. Igår berättade hon att hon blev återuppringd vid 60 å fick göra ny reklam. Ja, utvecklingen går framåt. Nu tycks det gå hem med reklam med äldre kvinnor - det har ökat o man gläds. Det finns ju både unga o gamla! Smala o mulliga! Vi är olika. Olika behov! Isabella är fortfarande fantastiskt vacker.

Dagen har erbjudit oss mer vinter o skidor. Fantastiska spår i Lövhult. Glädjande är att det går snabbare för mig och jag njuter absolut hela tiden. Det här vita eländet som ligger tjock tjockt nu är inte längre så eländigt. Asfalten får gärna bli bar men skidspåren får gärna ligga kvar. Gemensam städning av vårt fina radhus har oxå genomförts. Gott!

Å så har jag varit olydig idag. Har inte åkt tur retur Smålandsstenar o blivit fotograferad som politiker för centern. Nr fem på den kommunala listan tillika undertecknad skulle enligt order varit på plats idag. Ville verkligen inte åka dessa alla mil för ändamålet o ur ett miljöperspektiv gjorde jag väl rätt. I vår digitaliserade värld kan man nog lösa det här ändå tänker jag. Å jag pluggade på vår valplattform igår kväll, så jag var ändå lite duktig.

Mellofinal väntar. Må bäste man/kvinna vinna. Jag håller Mariette högst. Sedan John Lundvik eller Liamoo. Dock kan ?fuldans? skrälla - jag gör en pudel o tycker den är riktigt bra! Skön att motionera till. Man vet aldrig vad som händer!!

Daterad Sofia Karlsson 1989

Lite likt i varje fall?

Fantastiskt kul att jag har sparat teckningarna

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards