Alla inlägg den 21 maj 2018

Av Sofia - 21 maj 2018 08:23

Sitter på tåget till Stockholm. Trött men kan inte slappna av o sova. Märkligt med tanke på att nattens oroliga sömn pågick cirka 2,5 timme. En kombination av för varmt sovrum, en mycket högljudd hyresgäst en bit bort samt att jag alltid har svårt för att somna när klockan är ställd på 04.30 Är alltid rädd att jag ska försova mig. La mig tidigt o hoppade tredje perioden i VM finalen i hockey. Med facit i hand kunde jag ju sett den o två filmer till, eller strukit eller dammat...

Kul med VM-guld i hockey! Heja Sverige! Det roligaste är att jag råkar befinna mig i huvudstaden den eftermiddagen då folket tar emot laget o hyllar dem i Kungsträdgården. Tyvärr är väl inte kursen slut när den ceremonin börjar. Min kollega bredvid gillar hockey precis som jag så man vet aldrig var man hamnar.

Sitter o njuter av försommarsverige. Som vackrast nu och jag uppskattar att se bönders verk överallt. Fält, åkrar o betesvallar. Önskar av hela mitt hjärta att de orkar hålla i så mina barnbarn o deras barn får se samma sak!

Nu mot betongen - Stockholm next. Vi kommer att hålla till på Djurgården o där saknas betong dock.

Ha en bra dag!

Försommarsverige

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards