Alla inlägg den 3 juni 2018

Av Sofia - 3 juni 2018 09:27

Nu ska bi snart glida hemåt genom det fantastiska Höga kusten landskapet! Från Sollefteå till Nässjö. En sån härlig helg har passerat. Kan knappt med ord beskriva hur härlig gårdagen var, men jag ska försöka.

Samling i Stadsparken o solen slösade. Presentation av samtliga gäster o under fiffiga o finurliga rader som lästes upp fick var o en springa upp o få en päronfestis (?) av Mia - dagens huvudperson.

Vidare mot flottfärd på Ångermanälven och jag som fick äran att vara en av lagledarna packade flotten med matkorg o dryck. När jag satt där fick jag nypa mig i armen. 6-7 flottar På rad i älven, i bästa vädret, njöt av jordgubbar, parmaskinka, ost o sol.

Aktiviteter på Westin Adventure. Som ett äventyrscamp skapat av Håkan Westin, nära vän till Mia, Vasaloppsvinnare tillika bror med ?Billan?. Här gick vi tipspromenad med start i Sälen o mål i Mora och längs vägen svarade vi på frågor o skulle leta bokstäver i skogen. Jag hade förmånen att ha syster Eva-Lena o duktiga skidåkare i laget vilket senare resulterade i första pris. Swixblå blev det slutliga ordet, valla för kallt före. Lagspel och teamwork är härligt o särskilt när man inte känner 97% av folket. Så härliga människor!

Tillbaks med buss till Hallsta, duscha o byta om. Vidare mot ett ställe vid en annan ljuvlig älv som jag glömt namnen på. I en jättefin gammal byggnad intog vi världens godaste buffé. Istället för presenter hade Mia önskat sig ett bidrag från varje gäst. Talen höll inte ett öga torrt. Dottern Fridas rader var fantastiska - hon är inte bara suveränt duktig på längdskidor - hon kan skriva helt fantastiskt bra! Sån känsla. Å systern Eva-Lena. Tighta systrar i vått o torrt o vilket tal så fint.

Jag hade oxå skrivit rader, nervöst att läsa - det blir ju så känslosamt.
Tyvärr hittade jag inga ackord till Bengt som hade gitarren med sig - annars hade jag också sjungit! Det får bli på bröllopet, ha, ha (som fler påpekade att det inte blivit av för Leif o Mia).

När myggen tog lite över o lite oro för en lång bilresa hem gjorde sig påmind, lämnade vi festen med första bussvändan efter midnatt. Åkte hem till Hallstaberget o det var forfarande ljust - magi från början till slut.

Nu är det bara frukost o utcheckning kvar o så ska vi leta upp Mia o Leifs fina gula hus vid älven för att säga hej då!

TACK finaste kusin Mia för en kanonhelg!
Härligt att få komma hit!

Samling stadsparken, här blir Jonas presenterad o får Festis

Flottpåstigning

Overkligt mysigt o gott

Mia - dagens huvudperson - min idol

Vadaloppsrace vilket mitt lag vann överlägset - Eva-Lena var ju med.

Smida krokar var inte lätt...

Tal av dottern Frida - rörde in i själen

Å systern Eva-Lena. Tårar i ögonen


Man blir ju så snygg... ;)

Han oxå ;)


Den förtjänade vi och jag fick med den hem


 

Storme, Frick och Karlsson. En gång Karlsson - alltid Karlsson

 

Del av tal

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards