Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Sofia - 12 juni 2018 19:20

Har inte gjort något blogginlägg eller elektronisk dagboksberättelse om den underbara kvällen i Norra Sandsjö i lördags kväll. Å det måste jag ju. Min födelsedag och som grädde på moset var vi bjudna till min bror Pelle och Monica på grill. Kusinerna Lukas och Kristin var hemma och för första gången fick vi förmånen att träffa deras respektive, Vilma och Erik. Vi fick med oss David och Stella. Alltså ett helt gäng mycket trevliga ungdomar. Så härligt när släkten växer och det faller sig så att man kan träffas.

Som alltid fantastiskt god mat och allt smakar så mycket godare borta. Eller ?hemma? för det är ju så med just detta hemmet. Där är jag uppvuxen och spenderade mina första 20 år. En riktig lyx att få möjlighet att återse detta då och då. Vädret var mer än ljummet och vi åt vid dukade bord på baksidan av huset. Ljuvligt. Anledningen att vi träffades var inte min dag men jag fick ett doftljus av Pelle och Monica. Så gulligt och det doftar så gott. Mormor levererade jordgubbstårta ? himmelsk som vanligt. Tack Pelle och Monica, Kristin och Lukas för att vi fick komma. Ella var i utlandet med sin kille så tyvärr fick vi inte träffa henne denna gång.

Dagen har varit svalare. Även igår var temperaturen lägre och jag njöt faktiskt lite när jag gick till jobbet och frös en aning. Längesedan jag kände den känslan. Å regnet. Har varit vaken några gånger i natt och lyssnat och varit tacksam. All väta behövs.

I går kväll var det gruppmöte Centern. Vi startade i Pigalle och fick information om vad som händer och ska hända med kv. Ärlan (Centralskolan). Medborgardialog. Förslaget är att hus 1 (den gamla huvudbyggnaden) ska behållas och renoveras. Den övriga marken kan exploateras av andra externa aktörer för t.ex bostadsändamål. Det var till 98% politiker i salen. Jag hade föreställt mig att halva Nässjö skulle vara där med tanke på alla diskussioner som varit om denna plats. Spännande idéskisser och inspirationsbilder att begrunda. Efteråt gick vi till vår Center-lokal och hade före-valet-diskussioner samt glassfest. Många goda smaker från Ryssbyglass. Såååå gott! Jag gick hemåt vid halv-tio-tiden och njöt ? av regnet!!!

Ha en fortsatt go kväll!

Sandsjö i sommarskrud

Idag fick jag ett vackert kort på posten - tack fina vännen Susanne!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards