Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Sofia - 23 juli 2018 19:06

Scandic S:t Jörgen levererar. Sköna sängar o god frukost. Ljud av nattliv somnade vi snabbt ifrån. I denna värmen blir det ändå lite svalare när midnatt övergår till tidig morgon om fönstret är öppet.

Vi åkte i förmiddags över sundet till Köpenhamn och det blev många timmar i detta grannland. Vi har strosat på Stöget ned till de färgglada husen vid Nyhavn, ätit rødpølse och crêpes med choklad. Hade ett minne av Runde Torn sedan jag bar typ 7 år och återupplevde detta idag med Jonas o mina barn. Inte så mycket trappor men det är en häftig uppförsbacke i många många varv. Fantastisk vy över Köpenhamn med omnejd.

Var inne i barnens favoritbutik VANS o tittade på många skor. Henry har efter påtryck ätningar äntligen beställt nya (på nätet). Det är en viss skillnad mellan tre år gamla o nya. Tog oss tillbaka till svenska sidan o fortsatte att gå i affärer. Jag köpte min efterlängtade parfym CK sommar på rea!

Nu har vi vilat trötta ben efter utlyst stegtävling. Barnen tog inte hotellhissen upp till femte våningen. En hundring i potten. Det de inte vet är att de kommer få en var. De kan ju läsa detta iofs.

Nu väntar Lilla Torg och förhoppningsvis ett ledigt bord för fem pers. Inte helt lätt i semestertider att få plats.

Ha en fortsatt go måndag!

Köpenhamn

Nyhavn

Många selfies

I Sverige köper jag aldrig danskt kött men denna smakade mkt gott

Runde Torn i bakgrunden

Häftig konstruktion att ta sig ända upp

Nya o uttjänta VANS

Hittade en fin park oxå

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards