Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Sofia - 25 juli 2018 20:28

Dagens värme har varit obeskrivlig. Inte mycket man kan göra mer än att vara i närheten av en sjö. Började dagen med att vakta förmodligen inga fibermontörer. Konstig mening det där och hela den här fiberhistorien är riktigt konstig, från början till slut. Jag är irriterad likt en pyrande eld o ingen vill se den få fart - det kan jag lova. Instängd i huset fyra timmar.

Har utan överdrift suttit i telefonkö sammanlagt två timmar idag. Högtalare på och under tiden har jag städat. Man städar riktigt bra när man är arg - effektivt och lite snabbare på något sätt.

De hade lovat slutinstallation den 25 juli men för två veckor sedan ringde en projektör o sa att de hade för mkt att göra så den 25:e var bara ett preliminärt datum. Men han skulle återkomma vilket han inte har gjort. Han har semester denna veckan o är inte nåbar. Jag förstår både semester o ha mycket att göra men jag FÖRSTÅR inte hur man kan skita i att höra av sig. Det står i avtalet att om man avbokar tiden mindre än en dag i förväg blir det 395 kr i extra debitering. Undra vad vi kan debitera entreprenören...? De har bett om ursäkt med den äran så tack!

Å så har fakturor dykt upp från Telia. Fiber perioden juni - juli. Vi har fortfarande ingen fiber. De erkände att de kickat igång det o det blivit fel. Makulera första fakturan. Var tvungen att säga upp abonnemanget så det blev rätt. Sedan kom installationsfakturan o jag känner inte för att betala 17 lakan redan den 31 juli för tjänst vi inte fått. Då svarar Telia Öppen Fiber att det finns inget abonnemang i mitt namn. Moment 22...

Tråkigt blogginlägg, jag vet men jag måste skriva av mig.

I morgon ör en ny dag. Då ska entreprenören återkomma med eventuellt, möjligen, kanske nytt installationsdatum. Å så ska jag ringa Telia Finans o försöka få ett senare betalningsdatum på en faktura som egentligen inte finns. Känn på den!

Stella o jag åkte o badade o fikade i Stensjön i eftermiddags. Gott och skönt på alla sätt!! En mycket trevlig avslutning på denna heta dag.

Bad i Stensjön med Stella

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards