Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Sofia - 15 augusti 2018 20:31

En dag med fullt ös, sol och lunch på caférangen. Jo, jag hade med mig matlåda men den kan jag äta i morgon. Bra! Eftermiddagen innebar statussamtal betr. Henrys sista år på Brinells gymnasium. Det var positivt även om det är hårt jobb som gäller fram till juni 2019. Jag ber en stilla bön att allt går bra nu. Den där ständiga oron att det inte ska gå kan förmörka de ljusaste dagarna. Sedan fick jag sätta mig ned och bli fin i håret igen. Efter 7 månaders utväxt av råttfärg blev det åter slingor i guld. Kapa lite på längden var också nödvändigt. Jag trivs såååå i långt hår men att klippa bort slitna toppar är ju inget fel. Så skönt! Tack fina Maria och tack för en trevlig pratstund.


Idag är det Stellas namnsdag. Min egen stjärna som namnet betyder. Stella är inte så aktiv på sociala medier men snapchat använder hon flitigt och via detta forum håller vi kontakten när hon inte är hos mig. Alla dessa ”go-natt-meddelande” är goa att läsa och värmer hjärtat. Saknar dig och älskar dig!



Lys upp min himmel i natt

Min egen stjärna, min Stella!
Du fanns inom bara mig
länge, länge

Du var min
Jag valde att ge dig liv
Ett självklart beslut
Men vad jag inte visste
var hur svårt det skulle bli
att dela dig med någon annan

För jag måste just dela
med mig av dig för att
du ska älska mig!

Du, lilla stjärna
Jag vill att du ska lysa
hos mig av din egen kraft och vilja

Nu är jag helt ensam
Lys upp min himmel
Med ditt milda sken
Så jag kan sova utan dig i natt!

Sigrid 2005


   

Jag och Stella i Malmö - den heta sommaren 2018

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards