Alla inlägg den 20 augusti 2018

Av Sofia - 20 augusti 2018 22:19

Startade min färd mot jobbet 06.35 i fint fint regn. Efter en natt med katastrofalt dålig sömn blev man ändå lite pigg av promenaden. Har legat och lyssnat på nattens regn och ljud. Även att jag ogillar att inte kunna somna är det på nåt sätt mysigt att ligga där i sängvärmen och lyssna. Glad för att det regnar. Somnade till slut ? alldeles för sent och är nu efter en lång arbetsdag plus efterföljande gruppmöte centern ännu tröttare. Hoppas John Blund kan hälsa på rätt snabbt nu.

Gruppmötet gick i tema Tekniska och min chef var inbjuden om just vår förvaltning och allt vi gör. Ett mycket bra framförande (som alltid) av vår fastighetschef Cecilia. När jag stod och kampanjade på marknaden i fredags fick jag lite ris för att Tekniska inte har underhållit en viss skola. Jag försökte försvara vårt jobb med att försöka hålla koll på över hundra fastigheter och visst, med en slimmad organisation hinner man inte riktigt allt. Inte heller räcker pengarna till allt man vill göra även om den biten har blivit så mycket bättre på senare år. Det är också andra beslut eller (eller icke beslut/senare beslut) som påverkar prioriteringarna så klart. Jag kan förstå att folk som inte är insatta i hela vårt arbete kan ha väldans mycket åsikter men det är lite tråkigt att höra: ?Ni bara bygger nytt och bygger nytt men underhåller ingenting!? Jag vill påstå att vi underhåller hur mycket som helst. Folk är generellt sett bra på att vara väldigt kategoriska. Jag uppskattar ändå att folk kommer fram och frågar och engagerar sig.

Skolstart för Stella idag. I morgon börjar Henry och David. Nu blir det ordning på torpet och rutinerna kan på veckodagarna återgå till det lite mer normala. Det vill säga barnen återfinns på sina rum och i bästa fall i sina sängar innan klockan 22.00 De tre veckor när min semester tar slut och innan skolan börjar är bökiga. Nu kategoriserade jag själv. Dessa tre veckor som förflutit har ju till största delen varit helt underbara.

God natt o sov gott!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards