Alla inlägg den 14 september 2018

Av Sofia - 14 september 2018 18:37

Nu blir det hajar istället för krigare på tröjan. Nu får man följa ett annat NHL-lag. Rött ersätts med blått. Kyla ersätts med värme (åtminstone vintertid). Erik har landat i en ny klubb och efter alla turer fram och tillbaka plus otaliga spaltmeter är det skönt att det är klart. Nu får vi följa San Jose Sharks på Instagram istället för Ottawa. Det ska bli en spännande säsong. Om vi ser matcher i realtid borde det blir framåt småtimmarna istället för mitt i natten. 9 h tidsskillnad istället för 6. Varningsrop brukar låta "hajar i vattnet" men nu blir det hajar på isen istället. Erik kan nog bli riktigt farlig. Farligt duktig. LYCKA TILL!!!


Efter gårdagens fullspäckade dag med nämndmöte BU förmiddag och föräldraråd på Parkskolan i Bodafors på kvällen var jag extremt trött i morse. Jag var i Bodafors som kontaktpolitiker och vi fick springa ut kl. 19.55 så inte larmet skulle gå igång. Väldigt bra möte. Jag hade med mig personal från vår kostorganisation som förtydligade det här med storlekt på matportioner och andra frågor som kommit upp. Det var uppskattat. Nej, maten är inte BU’s kärnverksamhet som det heter med NOG så viktig. Om eleverna äter ordentligt och tycker om det de får på tallriken blir energin  att jobba såklart bättre. Därmed följer säkerligen bättre resultat. Frågan kom upp om vi inte kunde ordna frukost åt eleverna. Det finns många som inte kan äta tidigt tidigt på morgonen och det finns de som slarvar med det första målet rent allmänt. Såklart skulle det vara ett MYCKET bra alternativ. Allt har dock en prislapp och jag vet inte om det är ens lönt att ta upp just detta år. Jag lovade att lyfta det och jag håller vad jag lovar.


Höjdpunkten denna dagen var lunch med mor och far på Hotell Högland. God fisksoppa och gott sällskap. Alltid lika mysigt när det blir av. Tusen tack mor och far!


Ha en gooooo kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards