Direktlänk till inlägg 16 september 2018

Idag är det ingen vanlig dag.....

Av Sofia - 16 september 2018 20:27

......idag är det DAVIDS födelsedag! 17 år. Han var cirka en timme gammal, nu, för 17 år sedan och det var så häftigt att bli tre-barnsmor och fått ytterligare en välskapt gåva. Kan inte fatta hur snabbt åren går. Nu är han både längre (mycket längre) och starkare (mycket starkare) än jag. En grabb med stor aptit på livet och livet ligger framför honom. Så mycket glädje och kärlek har han skänkt mig.

Han föddes på en söndag och så är dagen idag. Vi väckte (?) honom med glass på sängen enligt tradition, plus paket. Än är inte dagen slut och jag hoppas att den förblir lugn. Det har hänt lite ledsamma saker genom årens lopp just på hans dag. När han fyllde 11 år hamnade Stella på sjukhus för en hjärnskakning då hon trillat i hopptornstrappen i Simhallen. När David fyllde 14 hamnade han på akuten o fick sy 20 stygn i magen pga ett cykelstyre. Not nice men allt gick bra.

Idag har vi besökt Bomässan i Stinsen Arena. Mycket folk och fina grejer. Jag köpte INGENTING! Tilläggas ska, att igår var vi i Ullared, på Gekås. Mycket mer folk och fina grejer. Då köptes mer. Vi höll oss hyfsat till den skrivna lappen. Mest nöjd med nya mycket prisvärda handdukar (håller av erfarenhet väldigt bra) samt pannlampor med uppladdningsbara batterier. Varde ljus på vägarna till och från Spexhult.

Go kväll!!!



Gomorron

Present

Hamburgargrattis

Stark 17-åring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards