Direktlänk till inlägg 28 september 2018

Kärt återseende och invigning Brinells högstadium

Av Sofia - 28 september 2018 17:59

Gårdagskvällen var såååå trevlig. Återträff med f.d jobbarkompisarna på RH-form som senare blev RH Stolen som senare blev SB Seating som nu är Flokk. Men vi är för alltid RH-tjejer och de kommer alltid kännas som mina jobbarkompisar. Var vi än jobbar. Vi blev bjudna på underbar höstgryta och det var så mysigt i Malin och Göstas ombonade hem. Tittade ut över Nömmen medan det blåste rejält i träden utanför. Vi uppdaterade oss om varandra och hade många trevliga timmar och de gick i vanlig ordning alldeles för fort.


Idag har jag hela förmiddagen jobbat som en blå och varit nervös. Jag skulle tala på invigningen av Brinells högstadium som representant för BU-nämnden. Tillbyggnad klar och dessutom i tid! Härligt. Invigningen var utomhus och det var kallt och mycket blåsigt. Lappen jag läste ifrån var svår att hålla men högtalarsystemet var bra. Två otroligt duktiga tjejer underhöll med eget material. En av dem var Henrys bästis under många år (på den tiden Henry var Elin) och de hängde 24/7. Tänkte på Henry när jag lyssnade på sångerna. Hans klass var den första som kom från Centralskolan till Brinells högstadium. De åren var inte så roliga men med facit i hand fick han ändå en otroligt fin grund till nuvarande skolresultat och framgångar. Suveräna specialpedagoger, kurator och personal gjorde ett fantastiskt jobb. Jag är dem evigt tacksam.


Sedan fick vi gå rundvandring i de nya lokalerna och när jag gick därifån var jag så lättad. Det som jag varit så nervös för  - jag fixade det. 


Barnen är åter och snart ska vi äta tillsammans - lycka!



Grattis Brinells Högstadium

 

Som representant för BU-nämnden vill jag gratulera

att Brinells högstadium har blivit större och eleverna har blivit flera

 

Nässjö växer och invånarantalet ökar från år till år

Det är något positivt även om vi politiker mer huvudbry får

Hur ska pengarna räcka är ständigt frågan vi ställer oss

Vi som har ansvar för BU är rädda om just våra slantar, vi fightas och vi slåss

 

Glädjande står vi här idag och inviger nya kvadratmeter och yta

Ändamålsenliga, ljusa och fina – otroligt snygga – ibland får man skryta

 

Tillbyggnaden fick läggas, bredvid på marken

När man inte kunde fortsätta att bygga på höjden

Flera klassrum och uppehållsrum finns nu för er

samlat ihop med övrig yta, hemkunskap och slöjden

 

Jag jobbar på den förvaltning som har hållit i projektet

Idag är jag därför dubbel stolt – som BU-politiker och anställd på Tekniska

Samarbetet mellan byggföretag, Tekniska och BU har varit gott

Idag ser vi resultatet, tjusigt och mycket flott

 

Vid höstens skolstart kunde elever och personal flytta in

Bygget var alltså klart i tid

Extremt viktigt för alla pedagogers planering att tidsplanen inte sprack

Härligt jobbat – från oss i nämnden – ett varmt tack

 

Lycka till - Brinells högstadium med fortsatt verksamhet

Era niors behörighet till gymnasiet har ökat fantastiskt bra

Jag vet att ni jobbar hårt och har fina resultat

En stor eloge ska ni ALLA ha

 

Nyckelord för BU i Nässjö är likvärdig skola, mötesplatser och ökat lärande

Denna mötesplats är en viktig framgångsfaktor – en grund till livslångt lärande

 

 Sofia 2018-08-28


 

Kristina, Kicki och jag (från gårdagskvällen)

 

Karin, Susanne och värdinnan Malin

 

Jag håller tal. Till höger om mig förvaltningschef, rektor och adm chef (Tack Nina   för bilderna)

 

Blååååsåigt

 

Den högra delen är ny

 

Klara och Elina underhöll oss - sååååå bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards