Direktlänk till inlägg 21 december 2018

Granen o tomten får nya kläder

Av Sofia - 21 december 2018 19:33

Sista arbetsdagen detta året! Inte så väldans många själar i korridoren o vem man än mejlar för att fråga eller få besked får man autosvar ?Har semester, återkommer den x januari?. Med all rätt! Att ta ledigt en fredag före julhelgen är inget direkt konstigt. Men vissa nissar jobbade o det var skönt att få saker gjorda idag.

Kl efter tre gav jag upp o gick till systemet, köpte snapsar till jul. Ekologiska! Nej, jag var inte en av de politiker som skrev på för vit jul när de direkt överföll oss utanför stora saken vid senaste kommunfullmäktigemötet. Tycker att jag kan få ta en god julöl till julmaten o smutta på en snaps utan att få dåligt samvete. Lär inte ens dricka upp den eftersom jag inte tycker det är speciellt gott men på nåt sätt - enda gången på året kan det vara lite stämningsfullt. Dock vill jag poängtera att det är fruktansvärt att barn far illa i hem med allt för mycket alkohol under julen. Mina barn har inte upplevt det - just DET kan jag skriva under på.

Å så är det smärtsamt att klippa navelsträngen med barn som hellre vill fira jul med respektive än med släkten. Men efter bryt ihop, bit ihop o några tårar så inser jag att vederbörande är vuxen o jag VET hur det är att vara kär. Jag vet hur deg känns att vara kär o det enda man vill är att vara med just den personen. Jag var bara lite äldre.

Efter ett städrace i huset i stan (jo det känns att man förvaltar två) så har kvällen kommit till Solbacka. Vi har klätt vår fina gran - från vår egen tomt. Vacker o fin! Jonas...eller rättare sagt tomten har fått sina nya kläder.

Ha en goooo kväll!! Hoooohoooo!

Fin tomte - fin gran

Fina hjälpredor man har

David sätter stjärnan på plats

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards