Direktlänk till inlägg 11 februari 2019

En fredag i februari med nästan ledigt

Av Sofia - 11 februari 2019 17:47

Jag köpte min stålsträngade svarta gitarr för fyra år sedan. Har inte ångrat det en sekund. Vackrare ljud än nylon. Nackdelen är att det känns i fingertopparna när man suttit några timmar och spelat. Så har jag gjort idag. Flexledig och måste ta ut lediga timmar. Sovmorgon, långfrukost och långpromenad i ett inte så roligt väder inledde dagen. Skulle inte jobba men det är sådär roligt att vara tvungen att ta ut lediga timmar och känna att man ändå inte riktigt borde vara ledig. Tog hand om fakturor och svarade på mejl. SEN!!! satte jag mig med gitarren. Har någor favoritlåtar som spelas ihärdigt på radion för tillfället och som kanske skulle passa min stämma. Ibland när man försöker göra en "cover" på nån go låt kanske det inte alls passar. Det blev en lång stund med min svarta och det är så otroligt roligt.


Fick en snödroppebild av mor som far plockat in från sin tomt. Inte var den så stor men den kommer snart - VÅREN!! Det är glädjande. Läser sportsidorna i Expressen och Aftonbladet. Nu närmar sig VM i Seefeld och Frida Karlsson kom med i truppen. Så otroligt kul. Önskar henne ALL lycka till. Det är så häftigt att hon får chansen, blott 19 år gammal. Från Nässjö, Småland håller vi alla tummar vi har.


Dagarna är längre nu. Jonas kom hem vid kvart i fem och vi tog en fika och tittade mot rödvacker himmel innan solen sa adjö för idag. Ljuvligt vacker utsikt! Nu är det dock mörkt och brasan är tänd. En bra dag är snart till ända. En måndag i februari med sång och musik och ledigt. Nästan ledigt i varje fall.


Ha en fortsatt fin kväll!!

Rewrite the stars


Lovisa


 

Första snödroppen i Torset - 11 feb

 

Tröttnar aldrig på denna vy



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards