Alla inlägg den 7 april 2019

Av Sofia - 7 april 2019 18:14

Grillpremiär! Efter att i flera år grillat med gasol och insett smidigheten skulle vi i dag premiärgrilla med kol. Vi köpte grillen av förra husets ägare och slapp köpa nytt. Bra deal! Det gick bra. Mat på bordet och köttet blev färdigt typ ungefär samma tidpunkt som den ugnsstekta potatisen. Grillen är stor o det var lite si o så med glöden men vi fick god hjälp av kolgrillsexperten Pelle, Jonas son.

Bjöd alla på middag idag. Miccan och Johan, Jonas mamma Birgit, Pelle, Lina, lille William o ännu mindre lilla Molly. En så. Härlig dag. Så härligt väder. Maten blev god och vi njöt av vår och sol.

Innan dess plockade vi grenar i trädgården - fick ihop till ett rejält bål. Alla vinterns hårda vindar har gjort tomten gren- och kvistrik. Upptäckte nya blåsippor på tomten. Ljuvligt! Tog några riktigt fina kort på farfar o Molly. Så söt(a).

Ny vecka väntar och jag ska genomföra ytterligare en premiär i morgon bitti. Springa till jobbet. Jag återkommer väl och berättar om mitt mål infriades och hur det gick. Om jag kan göra det några gånger i veckan så har jag tid till annat på kvällen. 8 km på morgonen är väl rätt lagom. Känns det bra kan jag alltid förlänga med nåt varv runt Ingsbergssjön. Dusch finns på jobbet. Perfekt!!

Söt(a)

Jonas o Pelle jobbar med glöden. Johan och Birgit och jag tittar på

Mysmiddag

Fler underbara blåsippor på tomten

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards