Alla inlägg den 21 april 2019

Av Sofia - 21 april 2019 20:17

Pinsamheten själv. Idag. Påskens alla dagar har varit planerade in i minsta detalj. Både gillar o ogillar. Mitt ego vill helst vara i Solbacka - i uteplatsens nya goa soffa. Sen ÄR det väldigt trevlig att träffa folk. Kära vänner o släkt. Naturligtvis är det så.

Stella konfirmerar sig o påsken är väl den största högtiden, religiöst sett o detta exklusive godis, ägg och påskharar. Två obligatoriska gudtjänster för Stella o vi tänkte att påskdagens var bra innan vi skulle på gomiddag till Torset hos mor o far med mina syskon. Kollade kyrkbladet o Sävsjö gick bort - började kl 10.00 - lite tidigt. Sandsjö blev bra - det skulle börja kl 11.00

När vi kom till kyrkans parkering var det fullt med bilar o jag anade att vi (JAG) tagit fel på tiden. Jättefel - en timme typ. 40 minuter sent smet vi skamsna in på sista bänken. Jonas gick först - han känner ju ingen.... Det gör jag. Hela kören kunde bevittna en lost familj. Ja, vad gör det om hundra år. Solen sken och Jesus är uppstånden. Å vi fick nästan en timme med två psalmer, nattvard och underbar körsång.

Middag i Torset är himmelriket. Underbar lax o tarteletter o pannacotta. Ja ni hör ju. Tusen tack mor och far.

Nu är det kväll. Fönstertvättaren är på laddning (inför morgondagen). Vattnet i tunnan är borta och vi har fått igång pumpen (i källaren) till vår egen brunn. Gudomlig känsla!!

Grilla korv med Stella o hennes kompis Danni. Spegelblank sjö o vacker solnedgång - påsken är bra! In i minsta detalj!

Från gårdagens underbara kväll

Norra Sandsjö kyrka

Kyrkkaffe på kyrkbacken i solen

Far är en hejare på att servera från bricka :)

Mina fina bröder o svägerskor

Faster Fia o Kristin

Kaffe på altanen

Mor o far har köpt en ramslöksplata - DET vill jag ha

Vår källare o vi (Jonas) fick igång vattenpumpen till brunnen - HURRA!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards