Alla inlägg den 7 maj 2019

Av Sofia - 7 maj 2019 20:26

...för idag är det Johannas födelsedag. För 23 år sedan blev jag mamma för första gången. Det var kallt när vi åkte in på natten mellan 6 och 7 maj - ungefär som dagens iskalla vindar. Dock blev världen enormt mycket varmare c a kl. halv åtta på morgonen när du anlände. Inget blev sig mera likt. En ny liten människa att rå om och ta ansvar för. All glädje du har skänkt mig och ständigt skänker. Din livslust smittar av sig och hela ditt väsen sprider ljus och värme. Jag är så glad att det var just du som kom den där kalla morgonen för 23 år sedan. Enda nackdelen med dig är att du bor för långt borta. Fulla scheman och kalendrar - ja, livet - gör att vi ses alldeles för sällan. Men inom mig är du alltid nära och jag finns alltid för dig när och om du behöver mig. Stort grattis älskade du. Hoppas att din dag har varit perfekt, precis som du.

Back on track. Tillbaka på jobbet. När jag igår såg skylten vid mitt kontorsrum slog det mig att det kändes mycket overkligt att vi faktiskt varit borta så långt hemifrån. Känns redan så länge sedan. Natten till måndagen var ok. 5 h sömn och hyfsat sammanhängande. Gruppmöte Centern i går kväll. Jag klippte med ögonen länge innan jag kl. strax över åtta tog bilen hem. En övermäktigt trötthet hängde över mig. Natten till idag blev mycket värre, jetlag-mässigt sett. Somnade vid 22 och vaknade midnatt. Sedan dess har jag inte sovit en blund. Ikväll skulle samtliga grannar komma hem till oss för samfälligheten skulle ha årsmöte. Kaffe och krans köptes in på vägen hem.

Nu är det kväll igen och jag hoppas på en bättre natt! Sängen väntar. Har längtat.

God natt!!

Nattamat kl 03.00

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards