Alla inlägg den 11 maj 2019

Av Sofia - 11 maj 2019 19:18

Sov för en gångs skull bra HELA natten! Efter en ljuvlig kväll igår hos Johanna och Oliver i deras mysiga lägenhet med urgoda grillade hamburgare var vi hemma strax vid 23.00 Somnade som en stock och sov till 09.30 Behövligt!

Sen var det full rulle i princip hela dan. William, 2 år och lillasyster Molly, 2 mån skulle få vara hos oss medan mamma o pappa skulle fiska och få vara barnfria ihop. Jag vet hur himla viktigt den detaljen är när kidzen är små och tar i stort sett all tid. Det var längesen jag höll i och matade en två-månaders bebis men dagen flöt på hur bra som helst. Vi gick ut och gick i omgivningarna och Molly somnade direkt. William ville inte sitta vagn så han spranggick en typ tre km. Vackert väder och vårens prakt omkring oss. Dofter av skog och allt är så fint så jag blir tårögd.

Hem o fixa världens bästa mat till alla åldrar. Spagge och köttfärssås. William är glad i maten - så skönt bara det. Molly sov på altanen, timme efter timme. Jag hann premiärklippa allt gräs. 1,5 timme senare och 8 km på klockan. Var helt slut. Jonas underhöll William under tiden. Det blir oxå många steg...

De goa barnen blev hämtade av sina lika goa föräldrar och jag kunde trots barnvaktsuppdrag sätta check på gräsklippning, ogräsrensning, fylla badtunnan. Å då har vi ändå sjungit, byggt koja inomhus, fikat och målat.

Grill till kvällen - kyckling och klyftpotatis och go sås. Vattnet glittrar och solen skiner. Livet är ljuvligt! Trött som bara den men jag vet var kudden finns! Lite senare...

Världens finaste farfar och goa Molly två månader

Längesen jag matade en tvåmånaders bebis men det sitter i. Fortfarande...

Promenad i Solbacka

Vädret var med oss idag. Spännande med brygga och vatten.

Kojbygge

Gräsklippningskarta

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards