Alla inlägg den 4 juni 2019

Av Sofia - 4 juni 2019 19:32

Förändring känns. Förändringar kan vara tunga. Idag var jag med om en av den tråkigaste sorten.

Att förlora en kollega är oftast inte (nästan aldrig) roligt. Att förlora en kollega som man är starkt sammansvetsad med och dessutom samarbetar mycket med, är såå jobbigt. Det är som att förlora höger arm. Jag har stort behov av mina båda armar. Man får acceptera att en människa vill gå vidare och lägga de egoistiska känslorna åtsidan. Klart jag är glad för hennes skull. Tufft för hela Tekniska Serviceförvaltningen och mig. Förlorade fotfästet i morse och tårarna bara kom. Har inte hittat fästet än. Måste skärpa till mig och bli tuffare. Kan inte ha så mycket känslor för jobbet. Ska inte låta hösten knäcka mig och ska inte ta mig ett dugg mer än det jag ska göra. Besparingar till trots - ingen ska behöva må dåligt.

Tog mig vatten över huvudet när jag kom hem oxå. Sprang på för dålig energi. Gick runt Träslända på lunchen för att få andas och få frid. Det går inte springa utan riktigt bränsle. Det vet jag ju men dagen har varit jobbig och en av de jag INTE vill ha tillbaka. En löparrunda skulle vara kanon för att rensa. Det gick bara i fem km.

Grillad hamburgare till kvällen. Det vill magen ha och jag med.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards