Alla inlägg den 16 juni 2019

Av Sofia - 16 juni 2019 20:47

Sitter vid favorithörnet. Blickar ut över Spexhultasjön och altan som nu är ?clean?. Borta är björkar, ballonger, blågula band och flaggor och det som påminner om stundet är Henrys skylt i vardagsrummet och mängder med vackra blommor som gästerna hade med sig, plus de dekorationsbuketter jag hade fixat.

Desto mer påminner inombords. Hela gårdagen var en underbar dag. Inget hade kunnat bli bättre. Glädjen, vädret och stämningen. Allt! Möjligen då att vi saknade några som inte kunde komma. Andra fina vänner som hade egna student- och examensbarn att fira. Så är det ju!

Utspringet var som vanligt berörande. Det ÄR nåt som händer i min kropp när Brinells glasdörrar öppnas och alla fina ungdomar springer ut. Det har med min egen upplevelse av fenomenet att göra, när jag själv sprang ut för 30 år sedan. Total frihet! Skolan var äntligen SLUT!!

Solbacka visade sin allra bästa sida igår eftermiddag. Varmt o skönt men inte stekhet sol. Vi satt ute, som tänkt, och njöt. Henry var glad och nöjd och gästerna gjorde festen. Så lyckat. Smörgåstårtan var underbart god och räckte (hade INTE behövt köpa extra på ICA). Mammas goda ostkaka var som vanligt pricken över iet och sååå god. Det bästa av allt var nog att jag kunde sitta ned o prata och njuta och inte stimma runt som en skållad, stressad råtta hela tiden. Tack papperstallrikar och engångsbetalningar - det underlättar. Å tack Jonas - du är så bäst!

Idag har vi röjt undan, umgåtts med Jois och Oliver o Stella som sov över. Summerar helgen som toppen! Härliga student. Otroligt kul när det pågick. Skönt när det är över! TACK alla som kom och förgyllde Henrys dag!

Henry - jsg älskar dig! Är så stolt över dina prestationer. Många fina betyg. Å de betyg som inte var så bra, det kan du fixa sen. Du har gjort långt med än jag någonsin förväntade mig. Din kamp är värd så mycket - När jag såg dig ta plats på flaket i går med regnbågsmössa på och flaggan som vajade ovanför dig. Det känns långt inne i hjärtat!


Å så kommer han. Kram från far

Kram från syrran

Kram från Oliver

Kram från kusin Kristin

Henry student 20190615

Alla syskon

Alla syskon, mor o far

Snyggaste flaket förstås - ES16

Henrys självporträtt

Älskade Henry!

Dax att hugga in på maten

Vilket väder!

Morbröder o mor

Mor

Student o presenter

Fin studentmössa

Ostekaksmums

Mormor, moster o morfar

Jag måste ju skriva av mig oxå. Tack Henry att du löste detta igår. När jag provade inför Jonas häromdagen kom jag till mening två...sen bröt rösten och tårarna kom... En sån bölmamma du var Henry!

Så fina blommor o presenter! TACK ALLA!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards