Direktlänk till inlägg 9 augusti 2019

Freeeeedag

Av Sofia - 9 augusti 2019 18:05

Vaknade till precis och känner att lite energi kom tillbaka. En kvarts tupplur räckte. Efter en något märklig vecka, långa dagar och stora beslut är den till ända. Det första vi gjorde när vi kom till soliga Solbacka idag var att doppa oss i sjön. Sagolikt skönt. Sen satte jag mig i solen och somnade bums. Höstens eftermiddagssol är det bästa som finns men det finns nåt vemodigt i strålarna, i känslan. Sommaren är inte slut men snart.

Huvudet är helt sönderbombat med information, mallar och siffror. Har lärt mig mycket under veckan men i vissa stunder pendlar tankarna mellan hopp och förtvivlan. Kommer jag att reda ut detta? I och med att jag snart är förvaltningsekonom för tekniska serviceförvaltningen har jag efter stor beslutsångest avsagt mig mina politiska uppdrag. Ett svek mot väljarna kanske men å andra sidan ör det väl bra att hålla ihop som människa. Jag har bokat upp min kalender med möte i mitt nya jobb och mycket krockar med BU?s sammankomster. Det går inte. Dubbla känslor. Tråkigt men oxå lättnad.

Idag är det 1 år sedan vi skrev på papper för vårt hus i Spexhult. Lite dråpligt att det just idag blev ett samtal till mäklaren. Vi säljer radhuset i stan. Nu har det mognat hos Stella. Nu är vi redo. Det kan nog vara mkt lämpligt att inte stöka med dubbla boende då arbetet kommer kräva en så stor del. Så ni som är sugna på ett perfekt planerat, stort radhus på bästa läget i stan - lugnt men ändå nära centrum, station o Skogsvallen - håll utkik på Hemnet framöver.

Ha en fin kväll!

Sensommarsol - vemodig känsla men ljuvligt skön

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards