Alla inlägg den 10 augusti 2019

Av Sofia - 10 augusti 2019 17:38

Gårdagskvällen var vindstilla och varm. Vi satt utomhus länge. Tog en sen kvällspromenad och vi kan konstatera att det fortfarande är mycket liv i Spexhults alla stugor. Kräfttider vilket säkert bidrar till mycket aktivitet. Vi fick fiska i onsdags med en av grannarna som har tillåtelse att lägga i burar. Reglerna för kräftfisket generellt sett i denna sjö är något luddiga. Ingen vet riktigt hur det är och läser man de gamla papprerna blir man tydligen inte klokare. Vi fick i varje fall 10 st ätdugliga kräftor vilket precis räcker lagom till två personer. Den goda smaken, inga mängder.

Morgonen var blöt. Ösregn. Vi ekiperade oss därefter och begav oss till svampskogen. Lagom till vi började plocka eller rättare sagt hämtade - då upphörde regnet. Pratade om all årets svamp på jobbet och en kollega sa: -Nej, jag svampar inte. Bra uttryck. Vissa älskar inte det gula guldet. Men vi svampar. Idag blev det omelett med stekta godingar. Det blev en påse till snälle kräftgrannen och en del att förvälla och frysa. Vi går ut fler gånger.

Nu går bilen till Norra Sandsjö. Kräftskiva hos min bror med min andre bror o mor o far o nog min äldste kusin. Otroligt trevligt och GOTT!! Godkväll!!

Vi svampar

Gult guld

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards