Alla inlägg den 13 augusti 2019

Av Sofia - 13 augusti 2019 20:00

Ny vecka. Dagarna går fortare än fort. Idag när Jonas släppte av mig vid Vipan kl. 06.30 kändes det långt till dagens slut men sedan - vips så är arbetsdagen slut. Motivationen för att ta en löpartur efter jobbet var väl inte den största men när man väl snörat på sig dojorna och bästa Spotify-listan i lurarna - ja, sedan går det bara av farten.

Den börja komma nu - höstluften. Den höga, klara, lite krispiga varianten. Den bästa. Ibland under vår och sommar får jag känslan av att inte ?få luft? när jag anstränger mig men nu framåt hösten blir det tvärtom. Varje lite lungblåsa fylls med syre - otroligt uppskattat i mitt fall. Jag slapp regn - börjar det regna under turen gör det inte så mycket - däremot tar det lite emot att ge sig ut om det regnar vid start. Det är inte farligt att bli blöt.

Under lunchpromenaden igår blev jag mer än blöt. Kunde vrida ur varenda klädesplagg. Jag skulle gå runt Träslända men såg väldigt mörka moln och hörde åska på långt håll. Vek av mot Ledet och tänkte jag går bara via lasarettet och hem. Regnet kom plötsligt och hårt. Jag tog skydd under entrén till folktandvården en stund men det var redan för sent. Jag hade tack-och-lov ett par cykelbyxor på jobbet som ombyte till eftermiddagspasset. Å enligt vad jag sett och läst är detta plagg högsta mode nu så hela eftermiddagen gick jag om kring och var jättemodern. Skjorta och kofta plus cykelbyxor. Ja vet dock inte om det var en så snygg outfit.

Till kvällen blir det säkerligen ett avsnitt av ?The Crown?. En serie på Netflix som handlar om när Queen Elisabeth tillträdde tronen i England i början på 50-talet. Kan varmt rekommendera denna serie. Älskar dessa serier när man får historiska kunskaper på köpet blandat med relationer och intriger. Vackra miljöer och bra skådespelare. Härom avsnittet avgick Churchill, 80 år gammal. Innan dess handlade det om den starka dimman som drabbade London dec 1952. Hade jag inte en aning om och att så många människor dog. Kanske det nämndes i skolan nån gång men jag var väl inte riktigt vaken. En sak har jag dock lärt mig i mitt liv. Man lär så länge man lever. Det är aldrig för sent. Inte när det gäller något.

Vilket liv de hade de kungliga. Att t.ex neka sin syster att få gifta sig med en frånskild man. Det gick ju inte för sig. Det var ett hot mot kronan och kyrkan. Tur att man inte ärvt nån princesskrona. Livet kan vara knepigt ändå, menar jag. Utan krona!

Ha en fortsatt fin kväll!

Bra serie

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards