Alla inlägg den 30 augusti 2019

Av Sofia - 30 augusti 2019 19:17

Vad tänker man på när man läser rubriken? Ett ord som kan betyda mycket. Nej, jag har inte stött eller mött den än. Väggen! Även att jag har stor oro för att inte vara perfekt och leverera, rädd för att göra fel och inte förstå allt, jobbar alldeles för många timmar än jag ska, känner mig trött i huvudet - nej jag är inte nära väggen (än). Jag tycker det är roligt att gå till jobbet varje dag, jag är hoppfull inför framtiden och jag har bestämt mig - jag ska ända in i kaklet. Det är ju bara siffror. Siffror som förvisso måste vara rätt men det inträffar inte nåt dödsfal om jag skulle göra nåt galet.

Jag såg väggen idag. En färdigmålad vägg strax till höger om Nässjös vackra stadshus. Ytterligare en blank och grå vägg i Nässjö har fått sin utsmyckning. En man med rötterna i Samernas värld har målat och förstärkt Nässjös unikum. Vi är bra på det här med väggmålningar. De väcker debatt och upprör och berör. Jag missade tyvärr invigningen kl 12.00 på grund av jobb. Sådant är livet just nu. Ett möte som slutar en kvart före slut - yes! En kvart till godo!

Jag gillar målningen. Fyyyy vad vi borde skämmas över hur vi har behandlat detta folk - samerna. Paralleller med indianer och cowboys. Flytta på er i ert land - här kommer vi. Era marker och älvar - vi bestämmer att vi tar dem för att vi ska bygga en damm eller gräva fram järnmalm. Ni får flytta på er.

I eftermiddag jag. Fysiskt! På mindre än en timme flyttade jag dator och telefon samt alla personliga attiraljer till nytt rum på Vipan. Jag fick igång allt och stoltheten var stor.

Fredag kväll! Vi sitter ute! En helg att hämta energi inför nästa vecka. Har med datorn hem. Jag ska inte öppna den. Den står intill väggen.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards