Alla inlägg den 29 september 2019

Av Sofia - 29 september 2019 19:10

Det sägs att man inte kan köpa vänner för pengar men det kan man visst. Idag har vi gjort det. Vi har skaffat en ny familjemedlem och jag döpte lilla vännen till Ludde direkt. En robotdammsugare på Elgiganten. Nån nysläppt och prisvärd variant som skulle vara bra. Tanken är att maskinen ska jobba när vi inte är hemma såklart och jag ska kunna styra den via app från mobilen, vilka rum Ludde ska jobba med etc. Jonas överlät just den sysslan till mig, med mycket varm hand. En riktigt bra investering känner jag. Tänk o komma hem till väldammsugat hem en fredag. Ett moment mindre. Å den skulle klara etaget i huset och mattor under 2,5 cm ragg. Duktigt! Vi får väl se om jag kan utöka vänskapen så Ludde även tar luddet på tavelramar och fönsterbänkar....

Vi har alltså delvis tillbringat dagen på A6, lönehelg och lessamt väder (bitvis). Köpt garderober så vi får in alla våra grejor i huset och så slank det ned en ny varm mossgrön kofta till mig. Tyckte jag var värd det när den rosa dito blivit noppig o ful. Stella fick en midnattsblå mysdress. Så fin!

När vi kom hem tog vi en promenad just i det där lessamma vädret o blev dyngsura. Men vad gör det när man kan duscha varmt när man kommer hem. Pasta Carbonara till kvällen och Lars Winnerbäcks nya släpp i högtalaren. En söndagskväll kan inte bli så mycket bättre!

Ha en fortsatt fin söndag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards