Direktlänk till inlägg 1 oktober 2019

1 oktober - ettårsdagen för Solbacka

Av Sofia - 1 oktober 2019 21:03

Första oktober är här. Kall o blåsig morgon men så vacker. Stannade till på Brogatan o kände mitt Nässjö. #ettannatsmaland
Bilden blev lite sammanfattning av tillvaron. Vackert därute men jag är ganska instängd hela dagen. Förste i månaden innebär uppföljning av föregående månad och eftersom jag imorgon blev ofrivilligt men nödvändigt uppbokad på uppdrag är det tight att få ihop siffrorna. Lägg till att jag ska vara ledig (bestämdes i dec 2028) kommande mån-tis o åka med bästa Stella, Danni o Tina till huvudstaden. Ariana Grande konsert på Globen för töserna. Mammorna får roa sig på egen hand under tiden - det blir inte svårt, ha, ha...

Gick till jobbet i gryning o hemåt i mörker och kom så långt jag kunde och ville för dagen. Känns så skönt. I morgon blir det Gummifabriken i Värnamo och utbildning exploateringsrrdovisnibg. Som förvaltningsekonom på tekniska ska man tydligen vara expert på precis allt. Värnamo ja, träffar några på dito tekniska - ska kolla hur de har det med sina cykelvägar eller kanske drivingrange... Hmmmmm...

Idag är en stor dag. ETT ÅR sedan vi tillträdde vårt paradis Solbacka. Kan framkalla känslan lätt - hur det kändes att sätta nyckeln i dörren o kliva in.

Ha en go kväll!

Morgon i Nässjö #ettannatsmaland

Första vackra kvällen i Solbacka

Den vyn har fotats några gånger...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards