Alla inlägg den 11 oktober 2019

Av Sofia - 11 oktober 2019 21:21

De senaste månaderna har jag känt tendenser av tonåring inom mig. Ena stunden är allt skit och skräp och i andra stunden har varit euforiska. Allt är toppen! Eller så har jag en släng av nån diagnos som aldrig blev fastställd. Det hela handlar så klart om jobbet. Jag drömmer om jobbet. Härom natten blev jag förbannad när jag vaknade precis innan jag var på väg att lösa ett jobbigt problem. Ja, jösses.

Idag har allt varit toppen. Efter gårdagens nämnd tekniska där jag som vanligt ska dra några ppt-bilder om ekonomin var jag lättad. Jag vänjer mig även att jag kanske inte älskar just denna uppgift. Nu har jag producerat två månadsuppföljningar inkl prognos för helåret och jag känner mig säkrare och säkrare. Jag har åtminstone lite koll även att jag naturligtvis inser att det är oerhört mkt kvar att greppa.

Dagen har varit flyt. Hann med allt jag hade tänkt och dagen utnyttjades väl. Jag och några kollegor satt kvar länge och det var moment överlämning. Jag ska köra upp en annan för mina fd uppgifter. Gick jättebra! Så skönt.

Att komma hem och se en för dagen nyinstallerad automover - vilken känsla. Nu står den o laddar och i morgon ska den ut o tuffa och klippa, såklart.

Gårdagen avslutades med underbara fd kollegor och mkt goda vänner från min tid på RH-Solen. Så härliga timmar i en helt nybyggd fin lgh på en äppelgata i Alsberg (ett område som f.ö David har varit med byggt).

På min whiteboard på rummet har jag suddat bort ANDAS! och skrivit Du kan mer än du tror. Gäller att passa på när det känns så. Nästa vecka kan det vara helt annorlunda...

Ha en go kväll!

Snart ska du jobba lille vän Ludde inomhus och Hajen utomhus - kanske man ska måla om den i San José Sharks-färg... : )

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards