Alla inlägg den 15 oktober 2019

Av Sofia - 15 oktober 2019 19:57

För 31 år och två dgr sedan fick jag körkort. Jag minns det som igår. Den där känslan. Att bli godkänd på uppkörningen. Overklig känsla när man lånade mor o fars bil helt själv o kunde rulla iväg. Så obeskrivligt skönt. Jag var inte själv. Min fina granne Sara Henriz som numera är himmelens vackraste ängel var med på premiärturen. Vi åkte till Bodafors o köpte glass. I oktober. Härliga minnen.

I eftermiddags fick jag ett SMS av David. Han frågade om han kunde låna min bil. Då begrep jag att han fixat det. Såklart han fick. Han fick dock cykla o hämta den då extranyckeln låg på prydligt ställe i Solbacka.
Han strålande som bara någon kan göra när man kan klippa övningskörningsskylten. Han klippte bara en av de tre. David tyckte jag var pinsam när jag tapetserade min förra bil med skyltar. Det var ju bara plast bakom på min förra Honda Civic så jag ville vara tydlig.

Å nu ska ytterligare ett orosmoment läggas på mina redan tyngda axlar. En unge till att grunna på. Man får som förälder utstå mycket.

Så glad för din skull David. Tro inget annat! I kväll firar vi dig - en fri man.

Ha en fortsatt go tisdag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards