Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av Sofia - 17 oktober 2019 20:38

Gick iväg till jobbet kl strax över 6. Tack högre makter att jag fått sova gott denna veckan. Behöver det. Såklart att man är trött när mobilen ringer men det går att övervinna. Att ställa sig i badrummet på varmt klinkergolv i en varm morgonrock - det är gott. Det gäller att se det positiva i vardagen. En halv kopp kaffe o en skål yoghurt med tända ljus o Jonas. Sedan börjar dagen.

En promenad till jobbet i kompakt mörker. Reflexer på armarna - jag vet att det är svårt att upptäcka svartklädda gångare i höstens mörker vid övergångsställen. Gick ett extra varv runt vår vackra Ingsbergssjö innan jag stämplade in på jobbet. Underbart. Var lite för varmt klädd bara.

Tre bra arbetsmöte under dagen. Sälja mark, bokföra tider på investeringsprojekt och Hypergene - ett nytt beslutsstödssystem - som tagit många timmar i anspråk senaste månaderna. Bra känsla när jag gick därifrån. Positivt!

Jonas mötte mig vid halv sex och han hade varit o hyrt bärselar för pianoflytt. Ja, nu efter drygt fyra år är det dax. Pianot som jag fick när fina faster Gullan gick bort ska till Solbacka. På lördag går första flytten plus lite andra tunga ting. Bästa grannarna Tina och Henke ställer upp. Så gott!

Ha en fin kväll!

Nu tömmer vi. Jonas packar ned mina gamla fotokataloger från Brinell

Så mycket prylar kan man tycka men jag kan inte packa ned i kartonger o lägga på vinden. De måste synas. Kortet på mig o Stella när Anders hade sin 50-årsfest

Min enda oljemålning... Akvareller har jag gott om och jag hopas i framtiden kan lägga mer tid på pensel o färg än Hypergene

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards