Alla inlägg den 25 oktober 2019

Av Sofia - 25 oktober 2019 18:59

Fredagsslut. Arbetsslut. Slut av arbete. Slutarbetad. Helg två hela dagar och jag ska inte ägna en tanke åt budget 2020. Har lovat mig själv det.

Kom i säng igår kl halv tolv efter oktobers kommunfullmäktige och jag var trött så jag var dimmig i huvudet ända fram till nio i morse. Åkte med Jonas 6.10 till jobbet. PANG i höjd med Spexhults gård. Ett rådjur behagade korsa vår väg. Man har inte en chans. Man ser nåt i vitögat o i samma stund hör man dunsen. Vi körde inte fort o rådjuret sprang in i skogen. Ringde o märkte ut platsen. Plasten till ljuslyktan sprack, inget annat. Obehaget kvarstår. Då inser man vad som är viktigt i livet. Å det är INTE budget 2020.

Lunchen gick till vinterdäcksbyte o handling på ICA under tiden. Blodsockerfallet närmade sig o det såg kanske roligt ut när jag halsade några klunkar Provita blåbärssoppa efter att jag passerat kassan o satte mig i spelhörnan på ICA.

Min frissa kom på besök till Solbacka o jag jobbade bara till kl 15.00 En befrielse att bli av med två decimeter och råttfärg. Tack finaste frissan.

Känner mig ikväll rejält sliten. Igår när jag satt på KF och den trettonde interpellation skulle malas igenom undrade vad jag egentligen håller på med. Eller vad vi 57 st folkvalda håller på med. Vi har ett megaunderskott på pengar och vad diskuterar vi? Huruvida kommunalråd kommer åt G-katalogen i nätverket. Ja, jösses. Heja yttrandefrihet och demokrati men ibland undrar jag.

Fredag. Paus. Helg.

2 decimeter bort

Känner mig lite sliten ikväll så det fick bli ett filter....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards