Direktlänk till inlägg 8 november 2019

Fredag och några lediga dagar väntar.....

Av Sofia - 8 november 2019 18:33

Ooops å så var det fredag igen. Det går fort. Hela livet går fort. Alldeles för fort. Tror aldrig att en höst har passerat så snabbt som i år. Någonsin. Det kan ha att göra med att man har fått andra uppgifter och det har varit fullt fokus på arbete eller rättare sagt är fullt fokus på arbete. Å nu ska jag vara ledig i två dagar. Absolut inte lägligt jobbmässigt - det har jag insett i min nya tjänst - det kommer aldrig att vara lägligt. Det är dock en utmaning för mig - att ta lite ledig - och försöka att tänka bort jobbet. Det blir lite värre när man kommer tillbaka men det får man ta. Det onda med det goda. Jag kan ju bara önska att jag blir befriad från jobbdrömmar dessa dagar. Många nätter har jag drömt om budgetarbete och hur jag ska lösa denna puck. En kollega sa: Man får stycka elefanten i små bitar för att äta den. Denna höst har det känts som om man har ätit en hel djurpark.


På onsdag är det jobbdag igen och då är det planeringsdag för ledningsgruppen TSF. Jag har bjudit dem hem till Solbacka och det ska bli kul. Vi brukar nyttja någon lokal i vår koncern, typ Pigalle men nu blir det ju ännu billigare, ha, ha. I detta kärva ekonomiska läge är det många bäckar små som gäller. Å jag tänker bjuda på både fika, lunch och fika så det kommer inte att belasta kommunens kassa ett smack. T o m en ostkaka får det bli till eftermiddagen. Hade en i frysen mycket lägligt. Minns att jag bjöd min avdelning på ostkaka när jag fyllde 40. Till sommaren får man väl göra en repris.


Brasa fredagskvällen till ära. Varmt och gott och helgfeeling. Stella är på väg till oss på moppe. Kan inte riktigt slappna av förrän jag ser mopedlysen utanför. Mozzarellamackor till kvällsmat och så lite idol på det. Om jag nu lyckas hålla mig vaken.


Ha en fortsatt fin kväll.


 

Dammsugaren Ludde rengör och jdet kanske blir bubbel.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards