Direktlänk till inlägg 16 november 2019

Los Gigantes Teneriffa

Av Sofia - 16 november 2019 19:38

Sitter i luften. Klarat av starten och jag kramade Stellas hand lika hårt som jag brukar krama Jonas. Faktum att flyget är det säkraste sättet att transportera sig bleknar i novemberdimman. Jag hör istället en liten djävul som viskar: Ska allt sluta såhär? Det där med flygrädsla får man hantera - det går mer eller mindre bra. Stella kramade min hand rätt bra oxå.

Tidig morgon. Jonas skjutsade oss kl kvart över fem. Kramades länge på flygplatsen och det hela känns lite märkligt. Nygifta och så åker vi på var sitt håll. Har man gift sig med en hockeypappa får man ta det. Jag hoppas att han får se många härliga matcher och att Erik o Hajarna vinner. De har gjort det ett tag nu - hoppas det håller i sig. Är så glad att han får träffa sitt barnbarn Harlow. Det blir en härlig bonus. Min förkylning är något bättre - vi får se hur landningen går.

********************************

Den gick INTE bra. Fruktansvärt ont i öronen i 25 min som landningen tog men nu är det glömt. Att komma hit till detta - då glömmer man all smärta. Vackert är bara förnamnet. 23 grader o lagom varmt. Så skönt!
Vi gav oss ned till havet och nu efter alla backar är vi både hungriga o trötta! Middag o sen sova - vi lär vara lättvaggade...

Fridens!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards