Direktlänk till inlägg 30 december 2019

Året i bilder

Av Sofia - 30 december 2019 16:33

2019 är snart slut. Bara några ynka få timmar kvar. Det är nästan lite julafton för en som skriver blogginlägg att sammanfatta året. Å vilket år. Så många betydlesefulla händelser. Stora händelser. Roliga händelser. Med dagens inlägg vill jag oxå tacka alla läsare som faktiskt tittar in. Jag betraktar min blogg som en elektronisk dagbok och en ventil för min existens. Jag älskar att skriva, att återge och reflerktera  men såklart är det extra kul om andra gillar det jag skriver.


Jag ber om ursäkt om jag fotat och lagt upp någon som inte vill vara med på bild. Ni får väl skriva en kommentar så plockar jag bort er. Hur som helst är de runt omkring mig en del av mitt liv och jag vill skildra det som händer. Förutom att året som snart är slut har varit helt fantastikt har årets höst varit den jobbigaste jag upplevt. Å då menar jag jobbmässigt. Det har tagit kraft att byta jobb. Jag gav mig den på att klara det och snart ska jag på allvar in i ett bokslut. Vi får se om jag kommer levande ut på andra sidan. 


Varsågod - 2019 i bilder!


       

Henry fyller 19 år 11 jan

   

Vi testar skidorna på isen i januari


 

Det kom rejält med snö

 

Lit ek och snö och vacker utsikt i vintertid

   

Å så kämpade jag lite för min politiska fråga....i motvind. Mycket god respons från människor dock, runt i kring

 

Vi har William och han trivs som vi, i Solbacka

 

Vi går runt sjön och fikar i vindskyddet

 

David kämpar på i målet

 

Våren är på väg...

 

...och vi hittar blåsippor i trädgården

 

Barnbarn nr 2 föds. Molly!!! Lillasyster till William

 

Vi får åka på slutspelsresa till San José

   

Å gör en massa annat skoj förutom hockey. Kollar in stora träd

 

...och ser ljuvliga vidder i California

   

Santa Cruz

 

Johanna fyller 23 år.

 

Stella konfirmerar sig

 

En härlig dag i Solbacka


 

Å så lite ek...

 

Vi fiskar många gånger

 

Å badar...massor av gånger

 

Besök av mor och far i sommartid

 

Sommarek

 

Alla syskon samlade på bild. Henry tar stundenten. En av mina lyckligaste stunder detta år. Att Henry kom ur gymnasiet med glädje och framtidstro är värt hundra gånger mer än papperet fyllda med betyg A

 

Är så stolt över min regnbågsson

   

Å dessa två. Jag älskar er så!

 

Att skriva! Det bästa jag vet.

 

Midsommartårta. Den går faktiskt till historien!

 

Våra underbara vänner. Sus, PA och Tindra

 

Jag grillar......oftast är det Jonas.

 

Midsommardagen i Torset

 

Lek på gården

 

Smultron i trädgården

    

Vi firar in semestern

 

På Pinchos i Jönköping

 

Vi besöker Kenneth och Lotta på Öland. Å träffar kungafamljen på Blå Jungfru. Dock inga bildbevis :)

 

Hälsar på Miccan och Johan vid havet och äter musslor

 

Stolt farfar till Molly som ska döpas

 

Finaste familjen

Stella njöt på Gotland

     

Festfina

 

Stella fyller 15 år

 

Sensommarvärme vid bryggan

  


 

Stella får moped

 

Stolt farfar igen - till Elise

 

Nytt jobb och jag ger upp mina uppdrag i BU-nämnden

 

David fyller 18 år

     

Vi säljer radhuset och firar

Vi investerar i en robotgräsklippare och det kräver lite fix...

   

STella och Danni kollar på Ariana Grande på Globen

 

David grejar körkortet

 

Vi gifter oss!!!! 11/11

     

David läser min dikt!!

         

Stella och jag åker på resa till Teneriffa och boostar sol och energi

       

Å Jonas åker samtidigt på papparesa till San José och får träffa guldklimp nr 4. Harlow Rain

 

Vi har William och går på bandy

 

Å bakar lussekatter

 

Vinterek

 

Vi tömmer radhuset

 

Å sista flyttlasset var väl sådär välorganiserat...

 

Beundrar Johanna via nätet.

 

Jul nr 2 i Solbacka

 

Julafton hos oss med Jonas barn och barnbarn. Kolla under bordet!!!

 

Härlig skara

 

Miccan och Elise

 

Juldagen i Torset enligt tradition

 

Kusiner

 

Hockeyevent i Göteborg. Daniel Alfredsson blir invald i svenska Hall of Fame och vi fick vara med. Så kul!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards