Alla inlägg den 23 januari 2020

Av Sofia - 23 januari 2020 19:59

Stella sjuk och hemma. Jonas snorig, förkyld o jobbar. Man undrar såklart när man själv ska få en påhälsning av sjuka baciller. Behöver inte vara så illa. Har inte känt mig helpigg idag men det kan likaväl vara på gränsen till vad jag förmår arbetsmässigt. Helt slut. Stressade iväg på en lunchpromenad och det var gudomligt skönt att bli utsläppt en stund. Blåsigt men nu är det friska vårvindar och bara doften gör mig glad.

Sitter framför TV?n och har preci avnjutit stuvade makaroner och isterband. Finrivna morötter till. Så god vardagsmat. Smidigt att fixa.

David är på träning, Stella ligger och kurerar sig. Snart Antikrundan på TV och det känns faktiskt som om kudden lockar mer än eventuella dyrgripar.

I morgon är det förvaltningsinformation för hela Tekniska. Jag ska redovisa 2019 års fina resultat. Det är otroligt roligt att prata om siffrorna när siffrorna är bra. Det är dock inte det lättaste - att just prata siffror. Nivån på intresse och kunskap hos mottagarna är extremt viktig. Vad är en anslagsfinansierad ram, vad är en resultatenhet.... Hur ingående ska man förklara. Plus och minus kanske faktiskt räcker.

Godnatt!

Mums

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards