Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Sofia - 5 juni 2020 18:41

Så hände det då. Jag som sagt många gånger. ?Så ofta som jag är ute i naturen och rör mig, går och springer - har i princip aldrig haft nån fästing?. Å den förste lille jäkeln som sätter sig ger mig Borrelia.

De första myggorna är jag väldigt känslig emot och trodde att det var det som kliade nedtill på benet. Men, det försvann ju inte och märket blev bara rödare och rödare, större och alldeles varmt. Å väldigt runt.

Jag började misstänka nåt annat än myggbett men VILLE verkligen inte besöka en vårdinrättning i Corona-tider. Jag blev tipsad av en vän som fick se mitt ben häromdagen att testa KRY-appen. Tack för det tipset Hea! Jag beskrev mitt lilla problem och tog en bild och det dröjde inte mer än fem min så ringde en läkare på FaceTime. Hon sa att det var Borrelia till 99% och jag fick antibiotika. Har inte haft feber men idag har jag känt mig hängig och risig.

Det var nog i sista rappet jag fick min medicin. Jag HINNNER liksom inte vara sjuk, hängig och dassig. Min 50-årsdag och student o ALLT på en gång. Skulle nog varit hemma hela dan idag men var tvungen att bli klar med vissa jobbmoment.

Nu ligger jag i soffan och väntar på Stella så vi kan grilla o sen sova....
Det regnar som bara den. Montering av växthuset är pausat.

Å nej, jag visar ingen bild på mitt ben - det är inte nice att se. Perfekt dekoration nu när det är klänningstider, eller hur!

Ha en go kväll.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards