Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Sofia - 8 juni 2020 19:19

Kanske ett uttjatat ord. Tacksam! Väljer ändå detta för dagen. Sista dagen som 49-åring. Det blev en vacker morgon. Det blev en skön promenad genom skogen intill sjön. Funderad på livet. Så otroligt tacksam för att jag kan stövla iväg obehindrat till jobbet de ca 7-8 km till stan. Dessutom att jag verkligen vill. En fantastisk boost inför arbetsdagen.

Annars var jag inte så särskilt boostad i helgen. Har varit orkeslös och trött - förmodligen på grund av antibiotikan jag äter för Borrelia. Var peppad att rensa ogräs och rensade i många timmar men den där peppen försvann när ryggen började värka. Det kvittar hur skönt man sitter på dynan så blir det statiskt till slut. Vi har bekämpat med ättika på de värsta ställena men ogräseländet byter ju bara kulör. Från grönt till gult. Vet inte vilket som är bäst. Det måste ändå bort. Testade även gasolbrännare, specifikt gjord för att bränna ogräs och det gjorde lite susen. Som någon granne sa ? det behöver inte vara så ansat ? vi bor ju på landet. Jag kan iofs hålla med men lite ordning får det vara. Jag var så trött igår eftermiddag så jag slocknade en och en halv timme (David erbjöd sig att följa med Jonas och hämta extrabord i Landsbro). Tror jag är helt utmattad. Av tankar?. Allt som ska klaffa inför student, väder, bord, avstånd i Covid-tider, kyld dryck, dekorationer?.. Får inte glömma nåt (vilket jag iofs garanterat gör).

I lördags kväll hade vi bästa Tina och Henke på grill. Välbehövligt med lite socialt umgänge men det blev inte så sent. Trots en powernap även på lördagseftermiddagen var jag trött. Sockeln är fastsatt för växthuset. Ett stort framsteg. Nu ska jag fylla först och David ska ta sin student innan vi monterar resten. Nu sitter jag här och tittar på våra tomatplantor som ska bäras ut för lite härdning. Tittar ut över sjön. Vindstilla! Ljummet! Sista kvällen som 49-åring. Undra just om det kommer kännas annorlunda i morgon. Förmodligen inte ett dugg.

Hur jag ska fira dagen? I Mattarps bokskog med champagne o jordgubbar (o ostfrallor o kaffe). En tur på Höglandsleden har jag önskat mig. Mamma skrev igår att hon o pappa hade tagit en tur med bilen just till Mattarps bokskog igår - precis som de gjorde två dar innan jag föddes. Lite dråpligt att jag ville just dit!

Ha en fin kväll!

Förbereder min födelsedag. Ikväll borde det dock stått 49....

Jordgubbar från Axlarp - sååååå goda

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards