Alla inlägg den 24 juni 2020

Av Sofia - 24 juni 2020 16:37

Igår avtackade vi och sa adjö till Simon, byggchef på Tekniska Serviceförvaltningen. Han har varit en mycket trevlig kollega i sju år. Han går vidare mot nya mål som VD för Eksjöbostäder. Vemodigt och lite lessamt när man mister en kompetent och go medarbetare men sådant händer. Sånt är livet.

Igår hade vi i ledningsgruppen ett avslutningsrace för honom. Å vad vi racade. Körde go-kart på Vroom i Jönköping. Riktigt kul. Jag var alldeles för mesig till en början men när det väl blev tävling växte hornen ut och jag slutade utanför prispallen, på fjärde plats. Simon vann med liten mariginal. Märkligt - bara killar i toppen... Jag var kass på att köra om och det gillar jag inte ut i vanliga trafiken heller.

Efteråt käkade vi på Vita Amandi. Eller upplevde mat för det gör man där. Sagolikt gott och när de berättar vad vi ska äta - så trevligt, Ja det blev en härlig sista dag för Simon och hann slutar med flaggan i topp.

När Jonas hämtat mig blev det flaggan i topp även på Karpvägen 27. Jag fick premiärhissa den blågula splitter nya flaggan. Häftig känsla. Alldeles rak, på tomtens bästa ställe. Är så glad för min 50-årspresent. Ett smycke i trädgården.

Simon vann tävlingen

Goa kollegor

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards