Direktlänk till inlägg 29 juni 2020

Fönsterelände

Av Sofia - 29 juni 2020 21:56

Är inne på sista veckan före semestern. Nedräkning med upptempo. Jag håller nästan andan innan dagen börjar. Vad kommer att hända idag som grusar de sista dagarnas planering. Det är färre människor i korridoren, vissa har börjat sin ledighet. Det kan göra mig mer stressad än vanligt, att inte få tag i folk. Men vi alla behöver en lång sammanhängande vila men jag kan nog erkänna att det hade fungerat bättre om semester inte hade uppfunnits. Det flyter på bättre om alla ständigt vore på plats.....ha, ha.

Efter jobbet, svida om och börja med växthuset. Målet var att få till ett fönster och dessutom få det på plats. Vi lyckades efter många om och men. Den katastrofalt dåliga ritningen gjorde att vi började på som vi trodde det skulle vara och då är det alltid något man missar. Men nu är det första fönstret på plats och det kommer inte (!) ta så lång tid med nästa. Det är en podditiv känsla inför morgondagens eftermiddag.

Tomatplantorna har börjat blomma så fint och det är som om de ropar - vi vill flytta in. Å andra sidan verkar de trivas alldeles utomordentligt bra på husets baksida. Hyfsat skyddade från vind.

Godnatt!

 
 
Amisa

Amisa

30 juni 2020 00:53

Min mamma har berättat om den fantastiska känslan när hon för första gången i sitt liv fick en veckas semester. Det tyckte hon var en jättelång ledighet och hon och någon kompis packade en picnickorg och cyklade till någon trevlig plats. Hon tyckte det var himmelriket! Kanske skulle vi också njuta mer av vår semester om vi inte hade så enormt uppskruvade förväntningar på den?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sofia

30 juni 2020 06:35

Ja, semester ÄR fantastisk. Jag minns min första. Tyckte det var så lyxigt att få vara ledig och dessutom få betalt.
I år är nog förväntningarna lägre för många... Lite nyttigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards