Alla inlägg den 2 augusti 2020

Av Sofia - 2 augusti 2020 16:26

Fyra veckor går fort, särskilt när man är ledig. Söndagen innan man börjar jobba infinner sig en märklig känsla - slut-på-semestern-känslan och den har hängt över oss idag - likt en slöja. Inte våt filt om ni förstår skillnaden. När man väl börjar, brukar det gå fort att komma in i rutinerna och det är väl bra om man kommer ur dem då och då. Sovmorgon, långa frukostar, promenader i syfte att hitta svamp och även de utan syfte att plocka svamp (för man hittar ändå). Typ idag. Det var inte meningen att leta men det blir ett fint tillbehör till semesterns sista grill.

I morgon börjar Jonas och David att jobba, Stella gör sin andra feriepraktikvecka och jag.....ska faktiskt inte börja jobba förrän på torsdag. Vi får väl se hur det går i morgon. Med datorn hemma. Lär nog göra några timmar ändå, när jag sprungit, städat och grejat.

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag haft svårt att koppla bort jobbtankarna. Det har fungerat ibland men långt ifrån alla fyra veckor. I går natt var en sådan natt. Det snurrar i skallen som en karusell och där är jag inte fastspänd... Allt som måste bli färdigt inom vissa tidsramar och jag är otroligt beroende av att andra gör sitt.

Vi har haft en mycket bra semester och hemester för vi har till största delen varit hemma. Sjö, skog och natur har varit ett stort fokus men även sociala bitar även om jag önskar att jag hade haft orken till mer sådant. Å andra sidan kommer det en höst där man kan träffas.

Det bästa med semesterslutet är hursomhelst att man har ett jobb att gå till!! Eller hur???

Å så lite tänkvärt :)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards