Alla inlägg den 4 augusti 2020

Av Sofia - 4 augusti 2020 19:44

Idag lyssnade jag på Sommar i P1 när jag gick morgonpromenaden. Valet föll i dag på grundaren av Spotify - Martin Lorentzon. En fantastisk berättelse i sig och redan innan jag hörde hans prat är jag honom evigt tacksam. Jag pratade om det häromdagen, med Stella och David. Hur priviligierade de är - att kunna lyssna på vad de vill, när som helst UTAN att behöva betala. Minns min egen ungdom. I stort alla pengar jag hade gick till LP-skivor och singlar (och detta är jag nog inte ensam om). Man hörde en låt och var bara tvungen att ha den. Å det var dyrt.

Sedan var det absolut en viss tjusning (eller väldigt stor sådan) att komma hem med idolens nya LP, sprätta upp plasten och titta på bilderna medan grammofonen ljöd. Jag hade ALLA skivor av t.ex Carola, Madonna. Sedan kom CD-skivan och jag tog ett EXTREMT dumt beslut att köra alla vinyl till tippen vid en flytt tidigare i mitt liv. Så otroligt korkat och jag ångrar det djupt och bittert ofta.

Spotify?s idé om att göra musik tillgänglig för alla istället för att äga den har blivit framgångsrik, till slut. Nu är det bara så självklart. Det var superintressant att höra hur Martin och hans kompanjon kämpade i flera år för att få skivbolag, artister och riskkapitalister att förstå. Men de lyckades. Ordentligt bra dessutom!

Nu har vi precis ätit middag. Har ätit min livs godaste hamburgare i Nässjö. På Bastard Burgers. Det var premiär för mig o Jonas och jag blev överväldigad. Tandtrollen hade party i gommen, som de dansade. Det blir fler gånger - absolut!

Ha de! (Hej då på norsk) Ser så många norska serier så jag börjar snart tänka på det språket....

Vansinnigt gott!

Fantastiskt att ha ett sånt matställe i Nässjö!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards