Alla inlägg den 9 augusti 2020

Av Sofia - 9 augusti 2020 18:04

Wow vilken helg vi fick. Vilket väder och vilket liv. Ett aktivt liv. Med en treåring att sköta om blir liksom livet sådant. Man har glömt lite hur det var att ha små kids o man får flash backs. T ex att packa fikakorgen med bullar och kex o gå till stranden. Skillnaden är väl att bullarna förr hade jag gjort, nu var det mamma som var bullkreatören och de tog slut alldeles för fört enligt William. Så goa stunder vid vår badplats här vid Solbacka - har vi fått.

Morgonen startade tidigt - jag sov i gästrummet (att dela en dubbelsäng på tre i denna värme utsatte jag mig inte för). Jag sov sämre i en annan säng och svalkan var för dålig genom springan i fönstret. Jag tog en tidig morgontur och det blev ändå 8 km löpning. Å det kändes okej - nästan lite flow. 17 grader när jag startade kl 07 och graderna steg rejält medan jag kämpade på. Jag avslutade med ett kläd och sko-dopp vid badplatsen (ofantligt skönt) för att sedan äta frukost med Jonas och William på altanen.

Sedan gick farfar och William o lånade en bok i trädet. En härlig granne har satt upp ett boklånarskåp vid sin tomt och det var väldigt spännande att hämta en bok där.

Å i eftermiddag så har vi simmat en rejäl sträcka i sjön. Nu gäller det att passa på när vattnet är uppvärmt.

Pajen står i ugnen och kräftorna väntar på oss. Mums filibabba för allt. Som jag har längtat efter dessa ?krypare? som William kallade kräftorna.

I morgon är det jobb, en ny arbetsvecka. Allt det vi fått denna helg kompenserar dåliga juli med sitt väder. Nu klara vi oss ett tag.

Ha en fin afton!!

Egen lek - en sten på varje vinkork!!!

Blöt o sval efter ett dopp i sjön

Första o kanske sista gången jag har på den tunna sidenmorgonrocken till frukost!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards