Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Sofia - 16 augusti 2020 17:12

Gick upp kl 07 för att ta en löparrunda. Medan graderna fortfarande är hyfsat låga. Det var inte svårt att gå upp. Sängen var tom då Jonas gick upp kl 04 (!). Ja ni läste rätt. Den 16 augusti är tydligen ett speciellt datum för jägare. Bockjaktspremiär. Jag vet hur ofantligt mycket han uppskattar en sovmorgon nu när arbetet har dragit igång så detta drar verkligen.

Löparturen var fantastiskt. 17 grader när jag sprang iväg och 22 när jag kom tillbaks...å då var jag bara ute en timme. Men det var skugga nästan överallt och luften är full av syre såhär i augusti. Efteråt badade jag. Ofantligt skönt. Nej, å det blir ingen rådjursfilé till helgen om ni undrar. Han såg några djur men inte mer.

Gårdagskvällen var kräfttime igen. Med David. Så mysigt även om de vi åt för en vecka sedan var så mycket godare.

Idag blev det kycklingsallad till lunch och mor och far kom hit och gästade oss. Mamma hade gjort en såååå god blåbärspaj. Satt bakom huset där det var som svalast. Underbar stund med Torsetborna.

En het helg är till ända och den har varit underbar!!

Kräftor med mina favoritkillar

Ytterligare en ljuvlig kväll

Finaste!!! Far och mor

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards